AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.468

Prisuppgift på projekt med att bygga gatlegal race-utrustad E30?

so
119
sofresh
Bmw M3 e92
Hej är det någon vänlig själ som skulle kunna ge mig ett svar, hur mycket skulle det kosta att göra ett projekt det jag tänkt göra är följande.

Kaross: E30 "rostfri alltså laga rost om det finns"
Lacka om hela bilen
väghållning+bromsar
M-motor "kanske turbobygge"
Rensa interiören och köpa bur
Race stolar
Registrera som ombyggt fordon "ska alltså vara gatlegal"

mvh
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Köp en färdig om det är pengarna som avgör.
Kolla upp vad delarna du vill ha kostar och ta det gånger 3 så är du i närheten.
Kanske lite grovt men det kostar att bygga seriöst, tyvärr.

so
119
sofresh
Bmw M3 e92
Så jag kommer inte långt med mina 150 000?.

Jag har räknat med 30 000 för en e30 kaross
20 000 för lack
25 000 för en m motor
20 000 -30 000 för bromsar och coilovers
20 000 för bur och race stolar

Sen vad seriöst turbo bygge kostar vet jag inte

Är jag helt ute och cyklar!!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Utan att vara någon expert men om allt blir 50% dyrare än det du räknat med så skulle inte jag bli förvånad.

Visst kanske det alltid går att hitta en M-motor billigare, men om man inte har 2 år att söka så får man betala mer osv. Lackpriset beror ju också på hur höga krav och vilket förarbete man är beredd att göra.

tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
När jag räknade samman kvitton från mitt pågående 335is Alpina bygge så hamnade jag på fel sida om 300000:- och då är bilen inte inräknad.

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Sen kan du glömma turbo om du vill ha den godkänd med en M-motor. Den blir på tok för lätt med den effekten.

///BMW - Was sonst!
Går det att få det laglig ens utan turbo? Iaf med en S50 börjar det väl bli relativt hög effekt i förhållande till vikten. Med en S14 går det kanske men spontant känns det lågt räknat med 25 för en sådan motor som är fräsch. Och särskilt lätt att få tag i är de väl inte heller?

Hoppas iaf du lyckas med ditt projekt, då har du många roliga stunder framför dig! Har nyligen varit nere på Ringen och där kryllar det av rensade banbilar av alla dess slag så det är ju inte annat än att man blir lite sugen:)
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
S50B30 funkar men är på gränsen effektmässigt, B32 är väldigt väldigt tveksamt. S14 är ju som sagt numer dyrare än sina nyare och starkare syskon. För att inte tala om tillgängligheten...

Satsa på en M54B25 med ett riktigt sprut istället om du vill ha turbo och godkänt.

///BMW - Was sonst!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.