|
|
|
|---|---|
|
Köpte mig en 730 förra året, som inte startade (startmotorn+slut batteri). Fick igång den, och körde hem den. På hemvägen så började den gå riktigt dåligt, sämre ju längre jag körde. Andra projekt kom i vägen, men nu är det dags att ta tag i den igen. Har kollat rotor och lock, var en del fukt där i som jag torkat ur plus brotschat till mässingsytorna (bilen är knappt värd att lägga ner pengar på.). Nu startar den då den är kall (med lite hjälp av starkablar) och går precis som den ska, ända tills den börjar bli varm. Då dummar den sig på tomgång, den blöddrar på låg och mellanregistret ( klangar dock ur duktigt när man kommer upp till racingvarvtal). Nu till min fråga; finns det något "standard"-fel som gör att dessa symptom uppkommer? Vill som sagt inte lägga ner några större summor pengar på bilen, därför vänder jag mig till de som är mer kunniga och har erfarenhet av bmw (har själv aldrig skruvat på en). Några tips? En egen tanke jag haft, är att generatorn kanske inte genererar nog med ström, då den alltid måste kablas. Men å andra sidan borde det inte vara det, då den startar direkt efter genomförd provtur (då den har börjat gå dåligt), men måste alltid kablas igång. Men den får ju heller aldrig gå något långt, plus ett gammalt batteri. Tack på förhand! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.