AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.675

Motorlampan tänds inte på BWM E38 740 1994

aa
78
aaberg
520D x-drive 2015 F11
Efter att ha konstaterat att motorlampan inte tänds när nyckeln vrids till tändningsläget på den nyinköpta BMW:n (E38 740 1994) har jag gogglat runt för att få bekräftat att det finns en sådan lampa och att den ska tändas i tändläget, för att sedan slockna. Dock är de bilder jag sett på nyare bilar.

Tacksam om någon kan bekräfta att det finns tändlampa och även att den ska tändas i tändläget (som den gör på de andra bilarna jag har). Och gärna en teori om varför den inte gör det i så fall.

Kan ju var så enkelt att lampan är trasig (om det nu är lampa till den på displayen) eller att någon mindre seriös person tagit bort den för att inte "visa" eventuella fel för Besiktning och köpare.
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
Har en 740 -94 o var tvungen att springa ut o kolla o jag har ingen motorfelslampa som tänds på tändning heller så allt är troligtvis som det ska ;)
aa
78
aaberg
520D x-drive 2015 F11
Tack. Det låter bra.
Gr
33
Grahl
740iA -99
528i -98
Hade samma med min abs-lampa, visade sig att föregående ägare att tejpat över dioden.

Lättaste sätte att dra den slutsatsen är att skruva loss de två skruvarna i överkant på mätarhuset och ta ut det och kolla plomberingen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.