|
|
|
|---|---|
|
Min bror är sugen på en 528 -97.. problemet är att den går upp i temp när den står på tomgång och det bubblar i kylaren. Ska kolla på den på ons och tänkte kolla lite tips på vad man kan tro vad det är för fel? Om jag fattat allting rätt har den även kokat någon gång.. tänkte på toppen. | |
| Denna? Länk | |
|
Vet inte.. men det verkar ju troligt med tanke det som står.. han sa att bilen finns i hjortkvarn. |
|
|
Det bubblar inte i exp.kärlet om termostat eller vattenpump är dålig (om det inte är totalhaveri och den suger in luft eller liknande), så det är troligen toppackningen eller i värsta fall toppen som är körd... Om du inte kan skruva själv utan måste betala för jobbet att byta toppackning/topp är arbetskostnaden troligen betydligt högre än bilens pris som den står nu. Det är ingen enkel motorkonstruktion då det är dubbla överliggande kamaxlar med totalt 24 ventiler och vanos mm... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Skruva kan jag väl men det är inte jag som ska ha bilen.. det är hans huvudvärk. Fattade på honom att att det bubblade men kan ha fattat fel. Det var inte meningen att trampa dig på tårna. Hade liknande fel på min som gick upp itemp på tomgång men inte under körning, det visade sig att ac fläkten var trasig och den ska ju hjälpa till med kylning när inte viscokopplingen klarar om det är för varmt.. |
|
|
Tårna? Jag känner inte att någon trampat mig på några tår... Jag skrev t om. mitt inlägg innan jag såg att du postade ditt Rotis. ;o) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ok.. har inte fått så mycket info av min brorsa.. mer än att han rabblat över några sms. Går bilen att köra? |
|
|
johan b.. Fick för mig att det var du som ägde bilen, men när jag kollade namnet så.. nä. det var därför det vart lite konstigt skrivet igår.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.