AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
904

växellådans namn? 530 e39 - 01

Ba
3
Bannjo
Bmw 530 e39 - 01
Tja! Någon som vet vilken växellåda som sitter i bmw 530 e39 - 01? Automatlåda, Jag måste eventuellt byta den köpa en lågmilare som e begagnad, men vet inte hur jag ska se vilken typ av växellåda jag ska ha. Den måste väl ha något speciellt namn antar jag, tack på förhand Mvh joel!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej,

om du använder Länk så får du fram märkets reservdelskatalog på nätet. Den heter A5S325Z, en 5-växlad ZF-låda.

Du postade förut om att du haft en del problem med bilen efter köpet på bilfirma. Inte alltid enkelt att reklamera osv, vart köpte du bilen, hur långt hade den gått vid köpet och vad betalade du? Konsumentlagstiftningen och protokollet alla bilhandlare ska upprätta på en begagnad vara kan hjälpa dig en bit inom rimliga ramar.

Om man" sköljer lådan" på olja, det vill säga byter ut den i omgångar samt byter filter kan faktiskt göra stor skillnad. Begagnad låda plus jobb kostar kanske det dubbla. Det går att köpa olja och filter själv, är en speciell olja samt det är en speciell procedur att byta den. Finns mer skrivet i forumet om detta.

Ebay.de och ebay.co.uk kan också nyttjas för att titta efter både beggad låda, oljor och filter till bra priser.

Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.