|
|
|
|---|---|
| Tja, desperat efter råd! kör en 325i E36a M50 med Vanos. Nu vänder jag mig till er och hoppas på svar! Har haft ett tickande under bilen som leder sig genom avgas och in i motorn låter det som, misstänker lyftarna. Kör på Castrol 0W40 som bmw rekomenderade. Har nu hört att man skall köra på lite tjockare olja. Har gjort regelbundna byten med flush och Wynns tillsats mot lyftare. Tickar när jag startar bilen, slutar efter cirka 3sek, sen när bilen får upp klokt tryck eller vad man kan kalla de, ca 10-15sek börjar tickandet, går med varvtalet och låter mera under bilen nästan helst tyst vid huven. "Bmw verkstaden" här på min ort säger vanos men den har ja redan uteslutet då de redan finns de klassiska rasslet där. När bilen har varit igång ca 1min är tickandet konstant, inget hårt dovt tickande utan mera metalliskt. Avgassystemet är helt tätt. Tackar på förhand. Bmw åkare i nöd! Vet att de finns säkert 1000 trådar på de här men ingen ger något konkret svar och ALLTID en massa självutnämnda experter, letar efter en riktig expert! :D EDIT: Motorn väldigt frisk i övrigt 17k mil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.