|
|
|
|---|---|
|
Har problem med bilen igen, för ca 5 månader sen så blev bilen orkeslös ibland precis som turbon lagt av. Detta visade sig vara en trycktransformator som var kass. Nu är det samma symtom, bilen är orkeslös. jag har läst ut felkoder med appen BMWhat och den hittar ingen direkt felkod. Sist fanns en felkod, dock utlästes den på verkstad. Några tips? | |
|
Ex, tryckslang från turbo, partikelfilter men jag skulle läsa felkoder innan. Autocom finns. Samma som bilprovningen har. Passar alla bilar och pratar svenska. Typiskt "bra att ha" Mvh Jonas B |
|
|
Ok. jag har ju bara en wifi dongle och en iphone att felsöka med. Autocom är väl ingen app antar jag. |
|
| Wastegate armen rör sig inget när man startar eller gasar. men den går att röra på så den har inte kärvat. | |
|
Hej kolla så vakuum slangarna är hela För har du inget vakuum så funkar inte wastgaten Mvh |
|
|
Länk Är väldigt bra att ha till de här bilarna....och alla andra märken med. Samma som bilprovningen har. Mvh Jonas B. |
|
|
var och läste ut felkoden. felkod på laddtrycksregulator, tror det var samma sist, känns konstigt om samma regulator är kass igen. det sitter ju 2 st frågan är om man ska byta bägge denna gång? någon som vet hur dom funkar? är dom till varsin turbo? |
|
|
Har nu hittat felet och det vara bara en vakuum slang som var kass, men den var svår att se. Märkte det när jag var på väg att byta en av trycktransformatorerna som väl är hann jag ej byta. Ny vakuum slang 50kr så var det fixat. |
|
|
Ibland är det lätta felet svårt att hitta :) Jag har köpt mig en vakumsug (manuell) för att ha vid sådana felsökningar. Har inte behövt använda den än, men den dagen kommer närmare för var deg då vakumslangarna på dessa bilar tydligen behöver bytas med jämna mellanrum. Bra jobbat att du hittade felet och gjorde återkoppling!! _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.