AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
832

Setup dörrlås E91 320i - 2006

Bs
8
Bsjodin
320i E91 -06
Dörrlåsen låser på alla dörrar när jag börjar köra. När jag går in på setup och ändrar så går den själv tillbaka till låsalladörrarläge Någon som har erfarenhet av detta?

Bs
8
Bsjodin
320i E91 -06
Samma morgon som dörrlåsen började låsa sig själva upptäckte jag att förprogrammerade radioprogram var borta och att kanalbytarknappen på ratten började gå igenom alla 12 kanaler istället för att som tidigare börja om efter kanal 6. Svårt att se sammanhäng här, men det började samtidigt. det är bara jag som har nyckel till bilen

ba
100
bart112
M135i xDrive -16
Hur friskt är batteriet? Dom verkar få alla möjliga hyss för sig när spänningen inter är som den ska.
Bs
8
Bsjodin
320i E91 -06
Tack för tipset om batteriet, jag kollar det.
Problemet kvarstod i morse, men då jag tog bilen till lunchrestaurangen idag så använde jag min vanliga nyckel istället för den nyckel som vanligtvis hänger hemma. (låste in ordinarie nyckel på jobbet)
Då fungerade allt som det skulle. Spelar det någon roll vilken nyckel man har i då man programmerar, och känner elsystemet av det?
ba
100
bart112
M135i xDrive -16
Man kan ha olika inställningar till olika nycklar, låter kanske som att det är det?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.