|
|
|
|---|---|
| Då jag har köpt nya original sufletter (allt annat än billiga...) till båda min cabbar så letar jag efter någon som kan montera de, 100% korrekt med stor omsorg. Det får inte uppstå några skador vare sig på lack,inredning eller suflett. Jag vet att kostnaden för montering ligger mellan ca 5-7', men frågan är vem skall man anlita? Funkar bra med firmor i princip längs E4 mellan Sthlm-Malmö. Jag vill att de gamla sufletterna demonteras omsorgsfullt då de inte är dåliga mer än att de blekts en del... Det går bra med "hobbymekare" med, men då skall man ha erfarenhet av att byta suflett på E36 specifikt, samt tillgång till samtliga nödvändiga verktyg. Utöver sufletterna så skall även cabställningens "spännband" bytas. Alla delar (suflett,spännband samt special-lim) finnes. Fick även med en instruktion hur man byter MEN jag står över, det är många steg, o skall det bli 100% måste man ha gjort det någon/några gånger innan...Tar tacksamt emot tips! | |
|
Alfa Sadelmakeri i Sthlm är väl rätt bra. Han är lite lagom dryg också, vilket brukar utmärka bra hantverkare... :) Lycka till med sufletten och hoppas ingen stoppar kniven i dem *host-host* |
|
| Nej ingen stoppar knivar i mina sufletter, sånt händer bara dig Alexander... | |
| Nej, det händer inte mig heller, även om du skrev att du hoppades det... | |
| Ja det gjorde jag så du skulle förstå/inse hur fel du hade (o har) i den tråden...Iaf har pratat med Alfa, de verkar vettiga, priset som väntat ca 7000. Skall kolla runt liiite till, ingen brådska direkt, men det skall vara klart till nästa säsong :). | |
|
Alfa är väl sett som en av de mest kompetenta inom området som diskuteras. Mvh Asken |
|
| Asken: Att monteringen göres 100% korrekt är en aspekt. En annan är att den gamla sufletten demonteras varsamt, är ju inget fel mer än att den blekts en del, dessutom sitter det en helt ny cabruta i den, nån 1000-lapp kan man kanske få för den...En tredje aspekt är att bilen skall förbli fri från repor/uppslag. Inredningen skall vara helt oskadd som nu (nyupsydd inredning...), o den nya sufletten skall inte ha spår efter monteringen, tex att man tagit på den med "limmiga" fingrar... Ja jag är kinkig... | |
|
Att vara pedant är ingen nackdel när man har som hobby att bygga "nya bilar" av gamla:) Får Alfa samma beskrivning i beställningen från dig så borde det vara klockers:) Lycka till! Asken |
|
|
Dessa bytte sufflett på min förra E36:a, och gjorde ett riktigt bra jobb: Länk (Gbg dock) |
|
| Och för övrigt hade jag inte alls fel i den tråden, men om det är viktigt för dig Dawwe så kan vi väl säga det... | |
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Solbacka sadelmakeri i Jönköpingstrakten är duktiga. |
|
Romlands (Gbg) finns inte längre, men han har ett ej avslutat jobb på min bil. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.