|
|
|
|---|---|
|
Tja alla där ute. Ingen expert M bilar direkt men köpte en m5 e60 hartge månad sen typ. Oljenivån stog på 0,8 när jag köpte den, men har nu hunnit komma ner till 0,3 , Läste i boken att man inte ska fylla på föränn den visar 0,0 ? Om jag fattade det rätt? Någon som har lite koll?:) , har kört runt 200 mil | |
| Jag brukar fylla på 0,5-1 liter. Då visar den fullt. Sedan kan jag köra hela sommaren utan att fylla mer. Testa med 0,5 liter. | |
| Ska jag fylla på den nu elr vänta till det ör nere på 0,0 ? Spelar det någon roll | |
| Anledningen att instruktionsboken säger att olja ej behöver fyllas på förrän visaren är nere på o är förmodligen för att man riskerar att överfylla annars. Men pytsa du i litegrann typ max 0.5 liter. | |
|
Vilken olja brukar ni använda? Är det den boken anger eller finns det nån bättre? |
|
Lasse Karlsson |
Kör du stenhårt, o bara på sommaren, skulle jag köra Castrol 10W-60. Kör du inte fullt så hårt, o kanske även något vintertid, skulle jag ta Castrol 5W-30 eller 10W-40 eller kanske till o med 0W-30, om du kör en hel del på vintern. Kör själv mest sommartid, men också något vintertid. har haft 3 M5-or,två E39:or o en E60, o i dom har jag haft antingen 10W40 eller 5W-30, och det har funkat utmärkt! HA DET! modolasse |
|
Med risk att blotta min okunskap: finns det ingen oljesticka?? --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Nepp de finns det inte tyvärr haha;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.