AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
12.472

Bilförmedling, vad gäller?

Sida 2 av 2
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Det kan jag, och det är om man har varit på jakt länge och konstaterat att det svårt att hitta exakt den bil man vill ha, och här har man hittat just den bilen.

"Why float through life when you can drive?"
/Martin
Tänkt om allt är hur grönt som helst. Ta regnr och kontrollera bilen, kontrollera handlaren och gör affär om inget mysko syns. Ibland är människor för paranoida. Finns mycket dåligt där ute men om bilen är grön och även handlaren så ser jag inget hinder. Speciellt om det är ett ovanligt objekt i fint skick som är svårt att hitta.

Att det är ett säljuppdrag kanske förklarar varför uppdragsgivaren inte vill bli kontaktad av köparen. Han vill göra det lätt för sig och det är därför han vill att någon annan sköter allt. Det är därför man lämnar bilen på försäljningsuppdrag.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Med Känsla: Ja nu är det ju ingen M3:a utan en ovanlig Porsche...:-)

Kommer ut ungefär två om året med den specen/miltalet osv.

Ett alternativ är att köpa bilen på krita som förmedlaren erbjudit, det är ju där jag hänger upp mig mest, betala så mycket kontant till en förmedlare utan att träffa ägaren.

Ägaren har dessutom ägt bilen i 3 år så det känns tryggt förövrigt.

Kreditbolaget måste väl ha någon form av livlina när de lånar ut pengar tänker jag och ha nån koll på handlaren. Sen kan man ju lösa lånet när ägarbytet osv gått igenom.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om bilen ska kreditsäljas behöver den skrivas över på bilfirman först. Perfekt för dig för då kan du stämma honom som motpart sedan om den går sönder ;-)

-------
//Lövet
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Han påstår ju att det inte behövs..?! Annars tänkte jag likadant..
Sorry, vet inte varifrån jag fick M3-an. Jag förstår inte hur han ska kunna sälja bilen till dig på kredit utan att äga den.

/Anders
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
I så fall vill han kanske sälja på dig ett blancolån med hög ränta. Ingen bra idé för dig.

-------
//Lövet
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Nej det skulle va ett upplägg med bilen som säkerhet i vanlig ordning, Wasa bilkredit.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Då är det väldigt spännande hur han tänkt lösa det utan att först ställa bilen på bolaget.

-------
//Lövet
Ja det måste vara juridiskt helt fel. Ännu en varningsklocka för mig.

/Anders
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Ja det är väl tyvärr så...
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Var det bara jag som såg Quasimodo springa över nejden och skrika "The bells, the bells...!"? ;o))

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.