AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.400

740 förbrukning vid landsvägskörning?

Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Tjenare!!

Hur mycket drar en BMW 740 -93 vid landsvägskörning ungefär?? Är det skönt drag i motorn eller?
Klarar automatlådan att dra lättare släp med eller är det helt utdömt?

Funderar på antingen BMW 740 -93 eller Audi V8 4,2 Quattro! Vad har BMW:n för fördelar jämtemot Audin?? VÄLDIGT VÄLDIGT tacksam för svar!! MVH Robban
li
1.959
liste
535i -89
Kan bara säga en sak - att jämföra Audi V8 med BMW 740 går inte. Audin är så illa ihopskruvad att det är skrattretande.

Har en polare som köpte en Audi V8 som han hade MASSOR av problem med, men eftersom han egentligen gillade bilen så ville han så gärna tro att det var ett måndagsexemplar och köpte en som var nåt år nyare. Lika mycket fel på den. Och det "roliga" är att det i princip inte fanns ett enda fel som var samma på bägge bilarna.

Nej, jag lovar dig att det blir billigare att köpa en risig 750 istället för Audin. V8:an kallas t o m av mina Audifrälsta vänner för Det Svarta Fåret, d v s en bil som inte ens en fanatisk Audiägare vill försvara.

Behöver jag tillägga att polaren nu kör BMW 740 E38? :)

PS. En fördel med Audin är fyrhjulsdriften. När den fungerar. Men det är också allt.
Ra
188
Ralle7
BMW 740iA '95
Min 740-95 E38 drar vid 130 km/h landsvägskörning ca 1.05 liter/mil.
Blandad körning ca 1.5 liter/milen.

Mer bil för pengarna än en fullutrustad 7-serie får du knappast...den har allt! Komfort, pigghet och storlek...och som vi alla vet HAR storleken betydelse... :)

//Rallegol
Du undrar om automat lådan orkar dra en släpvangn..
Hehehe.Jag har bara en sexa i min och den drar hur bra som hällst...

Det finns bilar och det finns BMW.
Mvh Björn
No
54
Novis
740IA -93
Tjena Robban!

(Ni for ursakta mitt engelska tangentbord)

Min 740 drar strax over 1 liter vid landsvagskorning men den ar chippad, mappad och har sportluftfilter sa den drar antagligen mer (MYCKET mer kanske...) an en original. Du undrar om det ar skont drag i motorn och svaret ar JAPP!
Det ar ett jadrigt grymt drag i motorn, speciellt runt 110 - 120 nar du kickar ned ett par vaxlar och skenar ifran dina kompisar pa landsvagen...

En kompis till mig hade en v_ _ _vo 740 som jag bogserade forra sommaren. Vi lag dar och kryssade i runt 60 nar jag vaxlade ned och drog pa upp till ca 120.
(jag fick naturligvis en utforlig order om att jag ICKE skulle gora en kickdown innan vi for)

Nar vi hade stannat och kompisen hade slutat spotta och sv'ra berattade han for mig att hans bil aldrig hade varit sa snabb fran 60 och uppat...
je
158
jesperw
540iA Touring - 95
Jag har ägt Audi V8 4,2 - 93 och BMW 750iA -93 och kan bara säga att 750:n är ett mästerverk, medan Audin är ett försök till mästerverk.

Jag känner väl igen mig i Listes beskrivning av sin polare som köpte en Audi. Till råga på allt är alla delar vråldyra till Audi. Det är bara myt att BMW är så dyra.

Audi kommer aldrig upp i samma hantverk eller detaljfinish som BMW.

^p
326
^pasi^
740 e32 -93
520 e28 -87
323 -86
det har aldrig varit så lätt att glömma en biltrailer med en 528'a på än när jag hade det bakom min 740

H/Pasi
Länk
Turbo är diesel förunnat!!!!!!
Svärd
Tjenna!!

Har precis köpt mig en underbar 740 iA från 93! Har inte så många mil bakom ratten ännu, men hittils har den gått på 0.9l/mil. Grymt skön bil med underbar motor och växellåda!!

Om du ska välja mellan en BMW och en AUDI finns det bara ett alternativ. Kanske kan uttrycka mig så här, AUDI kommer bara före BMW i en ordbok! Det säger väl det mesta!

//Svärd
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.