AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.890

Värdering F11 530d xdrive

An
42
Anfield
BMW X3 M40i
Är intresserad av en f11. Har hittat denna
Länk
Det som tilltalar mig är de låga milen och utökad fri service.
Vad tror ni om den "låga" utrustningsnivån, blir det svårt att sälja den sen?
Och vad tycker ni är rimligt slutpris?

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Utrustningsnivåns betydelse är väldigt överdriven på det här forumet. Sätter du priset rätt kommer bilen säljas omgående. Jag lovar. Visst kommer du få "dåligt" betalt jämfört med mera utrustade exemplar men å andra sidan betalar du ju väsentligt mindre.

-------
//Lövet
An
42
Anfield
BMW X3 M40i
Ja så är det givetvis och den har min "måste" utrustning.
Sportstolar, sportratt.
Någon tanke kring slutpris?

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vågar inte uttala mig om värdering. Har inte följt modellen så noga som behövs.

-------
//Lövet
An
42
Anfield
BMW X3 M40i
Känner att denna även kan vara aktuell.

Länk!

Någon input på de två?

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
... det som är bra med Premium Selection är att den skall vara genomgången på 72 punkter (om den är det är en annan femma) och att du därmed får en väldigt bra bil. Om du vill ha en 525d med M-sport eller en vit 530d är helt upp till dig.... :)

Båda bilarna ligger hyfsat bra i pris utan att vara enastående. Men det är två populära modeller så förvänta dig inte massiv rabatt.

----
BMW CS/SC #6212
"Nästan ny BMW." 3½ år gammal bil. Haha. En ny 2015 530d Xdrive T kostar under 500'.
Jag håller med turbo4ever, en ny 530XdT-15 kostar 475900kr inklusive komfortpaket, lägg till 9900kr så har du sportpaket med läder, sportstolar och lite annat. Väljer du en 520XdT kostar den 388900kr. Då är det lite för liten skillnad mot en fyra årsmodeller gammal pre LCI med torftig utrustning. Priserna är innan förhandling, du bör få 5-10 % rabatt.

Länk

Om den haft högre utrustningsgrad hade det inte varit lika illa, men den har komfortpaket och hifi sedan är det slut. För 60tkr mer har du en bättre utrustad fabriksny 2015års 520XdT (rattvärme är numera standard på komfortpaketutrustade 5serie i Sverige, vem vill vara utan det?=)

Mvh Stephan
Nu kostar väl Sportpaket Line 38 800 kr och inte 9 900 kr. I övrigt håller jag med om att det är bättre att satsa på en bil med dagens rabatter.
Dragan78: Svårtolkat vad bmw menar, det står sportpaket 28900kr sedan uppgradera till sportpaket line för 9900kr. Men det står inget om vad sportpaket line innehåller som inte sportpaket innehåller. Inte ens i konfiguratorn stor det vad sportpaket line innehåller. Jag tolkade som att sportpaket kostar 9900kr extra just nu. Men det kanske är lite för bra?!

I en sidoruta står det erbjudande sportpaket line som inkluderar läderklädsel för 9900kr. Men den ingår redan i vanliga sportpaketet. Det behövs nog en insatt säljare för att reda ut vad bmw sverige menar.

Mvh Stephan
Håller med om att det är lite otydligt och rörigt på bmw:s hemsida. Som jag har förstått det så ingår det inte läder i det vanliga sportpaketet för 28 900 men däremot i sportpaket line som kostar 9 900 kr mer.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vill man ha 525/530 så blir man inte nöjd med 520 oavsett hur mycket utrustning man petar i den. Motorn låter som glassbilen och har ett alldeles för smalt varvtalsregister.

-------
//Lövet
An
42
Anfield
BMW X3 M40i
Är 6 cyl motor jag är efter. För mig är skillnaden stor mellan 280-320" och 450-475" för en bil. Sedan kanske det är så att de beg ligger högt i pris nu? Kanske får ge det ett halvår?

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det är väldigt lätt att anse att det "bara är 150 till" när man inte själv ska betala...

Den grå 525an tycker jag ser riktigt trevlig ut och utrustningen räcker alldeles förträffligt om man faktiskt ska åka med bilen och inte bara sitta och stirra på utrustningslistan.

-------
//Lövet
An
42
Anfield
BMW X3 M40i
Var och kollade på 525d tyvärr var det en hästperson som hade kört den innan. Hela kupen stank stall. Går givetvis att rekonda bort men sedan var lacken lite väl repig så flera små saker som ackumulerades vilket gjorde att den föll bort. Annars så har den all utrustning som är "måste".

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Man ska inte handla om det inte känns rätt. Märkligt att en så stor handlare som Bilia inte har rekondat en sån bil ordentligt innan.

-------
//Lövet
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Kolla vad denna går för: Länk

-------
//Lövet
An
42
Anfield
BMW X3 M40i
Har kollat den:)
Ja tycker det är väldigt konstigt, det var inte någon svag doft heller.
Var som att stå i ett stall fick dra ner rutorna.
Gissar att det inte hade hänt på en åtf på mindre ort.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.