|
|
|
|---|---|
|
Bmw bjuder på m-paket och comfortedition på sina större dieslar just nu. Så nu är jag glad att jag velat med färgval Min spec skiljer på 35" mellan 2.0d 0ch 30.d så nu känns 3.0 mer köpvärd eller vad tror ni..... | |
|
Jag har själv valt 3,0 D och kan lova att du aldrig kommer att ångra det valet. Den motorn går så fruktansvärt bra. Har du provkört de två alternativen? |
|
|
Om det skiljer 35kkr för 2 cylindrar, 1 liter motorvolym, ca 70hk och ca 150 Nm så skulle valet vara givet för mig. Ta 3,0d. __________ Mvh Grelle |
|
|
ja har provkört båda och det är som två olika bilar . 2.0 var inte längre nåt alternativ. Priset är väldigt lockande ligger i förhandlingar just nu . Skulle ha varit grymt besviken om jag beställt en en 2.0 och detta erbjudande kommit några veckor senare. Vi dividerar om priset på bla vinterdäcken vill ner 10 papp så är saken klar. |
|
|
Härligt! 3.0 är helt fantastisk! Vilka vinterdäck vill du ha? Vilka sommarfälgar väljer du? |
|
|
Åker skidor så jag vill ha dubbade hakka 19 tum 309 dubbeleker ingår i m-paketet tror det duger fint åt mig. provade att byta in ögonstenen cabben men de kunde inte få fram nåt rättvist pris på den har gått 2000 mil så det blev inget |
|
| fel av mig är nog 622M är nog de som följer m-paketet | |
|
Du får gärna förklara hur du får diffen till 35000:-. Eller har du valt en enklare utrustad 3.0d mot en bättre utrustad 2.0d? Diffen i prislistan är ju 118.000:- mellan 2.0 och 3.0. |
|
| Ojoj, ser nu att 3.0d och 3.5d inkluderar M-sport, inte illa. Då förstår jag prisskillnaden. | |
| Sen är väl också automat standard på 30d. Den kostar annars 25kkr. Är skillnaden så liten är valet självklart! | |
| Fast en prisskillnad på KSEK 38 är väl från listpriset på en 2.0 ? Räknar man en rabatt på ca 8% som privatperson blir skillnaden heller KSEK 74. För man kan väl inte räkna med rabatt på kampanjpriset på 3,0 ? | |
| Jag räknar helt krasst på mellanskillnaden på två lika utrustade bilar båda med mpaket. Då blir det 490 för en 2.0 och 530 för en 3.0 | |
|
3.0d-motorn i X3:an är en juvel minst sagt och mellanskillnaden värd pengen om man har möjlighet. Rabatter brukar inte lämnas på paketerbjudanden rent generellt. Lycka till! Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.