AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.780

Söker tips på ett bra sätt att laga bränsleslang E46 330Ci - 2001

Ca
92
Cape
E92 335i 2008
skulle vilja ha lite tips om hur man lagar bränsleslang

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tja, de brukar man byta om de är trasiga...

Hur/var skall slangen lagas?

Man kan kapa slangen och ta bort den skadade delen och sedan sätta in ett kopparrör i rätt dimension i slangen för att ersätta den bortkapade biten och dra åt med två slangklämmor - hoppas du förstår vad jag menar.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Ca
92
Cape
E92 335i 2008
Jag förstår vad du menar! jag har inte hunnit kolla exakt vad det läcker men jag hittade stålombunden bränsleslang på biltema, borde inte det fungera?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Utan att ha kollat exakt, brukar de flesta slangar av dylik karaktär komma som kompletta slangar med anslutningar i respektive ända, om man beställer dem som reservdelar.

Det beror ju lite på var och hur det läcker, men att skarva och lappa är lite "tattarlagning" som är av mer temporär karaktär innan man fått tag på rätt reservdel. Är läckaget nära värmekälla som t ex. motor/avgassystem, bör du inte hålla på och klydda med sådana lagningar alls - det kan sluta med en brand om man har otur...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Ca
92
Cape
E92 335i 2008
lyfte upp bilen och där fanns inget läckage, fel på min mätare, tankade och mätaren rörde på sig men tror det är något fel på givaren i tanken, vart hur hittar man en sådan? antar att den är ganska lätt att byta! det jag trodde var bensin visade sig vara från ac n

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.