|
|
|
|---|---|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Hej, Jo det är så att jag o kompisen kollar på varför mina handbromsar på Compacten låter/lät så förbaskat illa. När vi tog av vänster skiva så ramlade det ut lite skramliga rester som nog kommer av en tidigare lagning, rimligen för att handbromsbackarnas fjädrade sprintar rostat loss från sina "nyckelhål" i värmeskölden. Vi gjorde ett eget nyckelhål av brickor för de nya sprintarna och fjädrarna och backarna, men är inte riktigt nöjda ändå, så nu har jag gått o köpt två nya värmesköldar. De gamla lär vi ju få ta med vinkelslip o våld, men nu till frågan: Sköldarna går aldrig att trä på utan en ganska komplicerad historia med att ta ur hjullager o axel, och det tycker jag är vansinne. Jag läste att andra rekommenderar att slitsa de nya sköldarna och trä på dem sidledes så att säga, och ni som har erfarenhet av detta: Var gjorde ni snittet i skölden? Kanske någon med Paintshop som orkar rita o visa var ni slitsade? För jag känner mig osäker o vill inte förstöra mina nya sköldar mer än nödvändigt. Det är alltså denna bild jag tänker på: Länk /Anders |
| Bytte nyligen på min traktor (Volvo 945:a) Där sågade jag med bågfil ett snitt i den smalare delen där oket sitter. På dom är det även hål för okbultarna och jag gjorde snittet mitt i ena hålet och behövde inte ens svetsa ihop skölden. Ett snitt brukar räcka, sedan kan man med lite trixande bända isär skarven och liksom gänga på skölden över axelmedbringaren. | |
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Tack för ditt svar Anders, Det kanske inte är rocket science men jag frågade för det finns alltid smartare alternativ än det jag själv lyckas tänka ut. Håller med dig, man bör ju ta "snittet" på den smalaste biten, vid ok/okhållare. Tror det blir bäst ja. Målade du dina med rostskyddsfärg? Jag funderar på att göra det. /Anders |
|
St.Björn, skicka ett PM till Decoy_81. Han gjorde det väldigt snyggt på sin e46. Han hittade nån beskrivning på nätet hur man skulle göra på bästa sätt. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
Tack Ola! Jag PM'ade Decoy nu. /A |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.