|
|
|
|---|---|
|
Hej, Måste byta framsärmar på min 320d e46. Törs man köpa Schmeiedmanns billiga (715 kr) framskärmar eller ska man köpa orginal för det fyrdubbla priset? Är det någon som har erfarenhet av passform och plåtkvalitet? Tänkte behålla bilen några år så jag vill inte montera något skräp. /Martin | |
|
Tjena, Har en E46 325 Ci med exakt samma åkomma. har beställt tid hos Schmiedmann i början av oktober för att få en ny framskärm. De kommer även att få lacka och montera dit den. Jag kan återkomma med reflektioner då. Överlag har jag hört att Schmiedmanns reservdelar håller bra kvalitet, men till skillnad från dig ska jag snart sälja bilen, så jag känner inte att det är befogat att köpa original. /Fredrik |
|
| Jag monterade dom på min fd 330T, och passformen var helt ok. Man får däremot slipa bort grundfärgen som sitter på och 'göra om från början'. | |
|
Finns nog flera trådar i detta forumet om framskärmar, från Schiedmann bl.a. Jag köpte två billiga till min 323Ci E46 (dvs inte lika som sedan/touring), testmonterade den ena som såg ut att passa bra ( Länk & Länk ) Men sen dröjde det innan lack så jag köpte hem en till andra sidan som jag ej provmonterade innan lack. Den satt lite sämre men ändå någorlunda acceptabelt, blev en glipa på kanske 6-7mm till framdörren men det kan jag leva med. Länk Länk ( <- lite konstig passform uppe vid rutan och sticker ut lite utanför dörren, syns inte riktigt från denna vinkeln). Men gör som Schmiedmann skriver, testmontera först innan lack :) Jag täckte hela insidan av skärmarna med grundfärg innan montering också ( under pensling: Länk ) Jag är nöjd med priset :) Betalade ca 3000:- för lackering (lackfirma) och sedan kanske 1200kr för skärmarna. Totalpris ungefär som att köpa två andra piratskärmar på Mekonomen/Autoexperten :P Fabrikatet på skärmarna var Diederichs Karosserieteile GmbH, dock "Made in Taiwan". |
|
| Har fått tillbaka bilen från Schmiedmann nu och kan konstatera ett väldigt gott resultat, är hur nöjd som helst! Totalt gick skärm, montering och lackering loss på 3200 kr, vilket får betraktas som extremt prisvärt då motsvarande originalskärmar med montering och lackering skulle springa iväg på c:a 9000 kr. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag monterade 2 st framskärmar från Mekonomen på E36 compakten och en original från BMW på E46an till rabatterat pris. Ingen som helst skillnad i kvalitet. Jag försökte beställa på Ebay en skärm för typ 500 spänn, men den fick jag aldrig för de vägrade frakta den i Sverige utan skickade tillbaka den till Tyskland från Malmö !!. Troligtvis dessa som säljs för drygt 700 spänn. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.