AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
743

Alpine och BMW original...är det samma sak?

Ra
188
Ralle7
BMW 740iA '95
Har kollat lite på forumet och läst en del om att Alpine skulle vara samma sak som BMW-original när det gäller CD-växlare etc.
Kan ni utveckla detta lite mer?
Kan jag alltså köpa vilken Alpine-växlare som helst och bara plugga in den i min E38 eller..?

Jag har multiratt, TV/navi med färddator samt Bussiness RDS med kasset. Någon som kan ge mig lite schyssta tips på vad jag kan köpa...jag vill ju gärna ha någon typ av CD-spelare i bilen?

//Rallegol
Visa användare
131
Jonas.N
316i -90
Har för mig att det är en speciell växlare, kan kolla det på måndag då jag skall tillbaka till jobbet (Alpine sverige).
Beror på modell och år. Men vissa är alpine, vissa blupunkt och många becker. Slutsteget i stora hifipaketet på sena e36 är loewe.

/Marcus
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Ralle7: Med tanke på din övriga bestyckning med TV/Navi samt stereo,,,,har du verkligen inte en CD-växlare i skuffen på samma ställe som enheten för Navi-CD:n.
Ra
188
Ralle7
BMW 740iA '95
Hehe...ja, man kan ju tycka att CD-växlare borde vara standard eller åtminstone tillköpt i en bil med så mycket utrustning som finns i min bil..men tyvärr..ingen CD. :(

Men men, är det någon som kan säga vilken model av Alpine som skulle passa på min E38 med ovan specad utrustning?? Och vad en sådan kan kosta, ny eller begagnad?
Jonas...har du hunnit kolla upp modellen?

Tackar,
/Rallegol
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Undrar o inte Philips är en av orginalväxlarna 6skiv..96 E39 PH beteckning +bavaria.eller nått sånt.

MVH
Hasso
Visa användare
131
Jonas.N
316i -90
Har hunnit idag, Alpine passar från och med 96 års modell till BMW Business, BMW Business RDS med växlar styrning, dock ej till dom med orginal navigation.

Skall hamna runt 4500:- om jag tolkar listan rätt.
Interfacet kopplas till cd växlar pluggen som sitter i bagaget.
Visa användare
131
Jonas.N
316i -90
Tillägg till mitt ovanstående inlägg:
Alpine CHA-S634 är en 6skivors växlare som läser MP3!
Kostar med adapter ca 5200:-
Processorn sitter i växlaren!!!

He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Vet någon om alla Business RDS kan styra cd-växlaren? Det har så vitt jag vet aldrig varit någon växlare i min bil(fel lucka i skuffen och inget synligt kablage till växlare). Förmodar att kablaget måste dras in i alla fall, men räcker det?

Nyfrälst!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.