|
|
|
|---|---|
| Jag skulle behöva beklä ett verktyg med gummi, det skall användas vid montering av däck på fälg och kan komma att glida mot fälgen. Finns det någon färdig gummimassa eller motsvarande skydd man kan doppa i eller finns det något företag som kan göra detta arbete? | |
|
Det finns något som heter plasti-dip som ger en gummiliknande yta - man doppar ner det man vill "behandla" i dippen som är som en tjock målarfärg i konsistensen. Men jag tror att det är svårt att hitta något som tål så hård belastning som kan uppstå när du klämmer något mellan en vass kant på fälgen och gummit i däcket... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jo sett det där, mest till för syns skull. Jag får testa med några lager silvertejp. | |
|
Vanlig svart isoleringstejp borde fungera bra? När jag var liten (10-årsåldern, typ) klädde jag in allt möjligt med det, bland annat på ställen på min cykel där kedjan riskerade att slå emot. /Masten |
|
| Nu har jag aldrig använt plastidip på ett däckjärn, men jag tycker att den ytan blir riktigt bra om man har tillräckligt många lager. Då är det alltså varianten på burk, inte sprayburk som gäller. | |
| Vanlig armerad vattenslang som legat i solen/värme en stund. | |
|
Själv använder jag en bit av en innerslang (till bil eller cykel) och lägger mellan verktyget och fälgen. Den tål mycket hög belastning. Per L |
|
| Hockey- eller vulktejp om inte plastidip fungerar? | |
| Krympslang, den typen som är lim i. | |
| Eller varför inte använda den färdiga lösningen med löst plastskydd som du klämmer på fälgkanten. Finns nog på Biltema tror jag... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.