AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
8.496

Optimera, chippa 218 hk E60 530d - 2004?

Någon som har erfarenhet av att optimera/chippa en e60 530d med 218 hk motorn? Gått rätt långt så vågar man göra det?
be
81
beemer530
320D - 2011
Inge problem att optimera dessa.

Du får i runda slängar 255 hk 570 Nm.
Den omtalade momentomvandlare då? Eller håller den på dessa automatlådor?
be
81
beemer530
320D - 2011
En av mina kompisar har haft en sådan och den var optimerad med automat låda, den höll hur bra som helst.
Låter bra! Lutar åt ett bsr chipp 285 hk. :)
al
22
albert 3
X5 3.0D -06
Hej
Har du testat bsr trimningen ?
Hej, Vi på Vtech.se har mycket bra optimering till 530D 2004, gjorde senast ett likadant fordon igår.

Länk

Effekt ORG: 218 Hk, 500 Nm
Steg 1 Vtech: 280 Hk 600NM

www.vtech.se
0850087250 info@vtech.se
Nu optimering till nya F serien!
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Såg att Svensk Motor Optimering, som gjorde min E91:a, hade till e60 för 4500.
Länk
Samma siffror som VTECH (som förövrigt är en riktigt bra leverantör också).

Av egen erfarenhet med optimering och automatlåda så kan jag bara säga att jag har inte haft några som helst prpblem med min de senaste ~600 mil sedan den optimerades. Bara trevligare respons, mer tryck och faktiskt en sänkt bränsleförbrukning när man kör i svensson lunken. Jag kör iofs oftast runt hastighetsbegränsningen, men min förbrukning gick från 0.54-0.56l/mil ner till 0.51-0.52l/mil på ren motorvägskörning.

Vilka du väljer är upp till mig, men VTECH eller SMOAB är de jag skulle välja till min bil. Fördelen med SMO är j*vligt grym service och sjukt bra människor. Fördelen med vtech är väll just att det är en RTS enhet som gör att man kan skjuta på och ta av trimmet osv.. Dock så justerade SMO min mapp något för just min bil, osäker hur, vilket jag uppskattade.

Inge j*vla svartrök
Gått igenom besiktningen
Snabb och trevlig med lägre förbrukning i vanlig fart med familjen.

//Anders

be
81
beemer530
320D - 2011
Amullo.

Det är inte bara vtech som har RTS enheter det har jag med, både till försäljning och låne enhet för att optimera själv sedan skicka tillbaka.

Så din erfarenhet säger att alla förutom dina favoriter gör mappar som gör att bilarna svartröker och inte går igenom besiktningen?.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Beemer.
Aha, det visste jag inte. :D.
Nejdå, bara att jag har persinlig erfarenhet av just SMO och vtech. Inte meningen att dissa några andra.
Jag har däremot erfarenhet av dieselboxar, vilket ger Svartrök och underkända besiktningar. :-)

//Anders

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.