|
|
|
|---|---|
|
Tjena Blev lite sugen på chiptrim till min 120D och undrar lite vad det finns för möjligheter. Har ni några tips? Vilken firma ska man gå till? | |
|
BMW originaltrim kanske? BMW Performance Power Kit till BMW 120d: Länk |
|
|
Kollat med SMO i Gävle? Magnus gjorde min bil och den blev riktigt bra. //Anders |
|
| Är det inte problem för eftermarknadstrim för 184hk motorn pga av krypteringsskyddet? | |
Verdi |
Vilken årsmodell är det? Finns till åtminstone en 184hk-motor. Länk Du måste dock besöka återförsäljaren av trimmet. Äldre bilar kan man beställa hem en handhållen enhet som man själv kan lägga in trimprogramvaran och även återställa till original. Mycket smidigt när man ska sälja t ex. |
| Det är en -12 gått ca 2000 mil | |
| Originaltrimmet, vad kostar det ungefär? | |
|
BMW har kampanjpris på M-Perfomance Power Kit till och med sista september i år. Kolla med din lokala BMW ÅF. Kampanjpriser är 9.900:-- ink moms monterat och klart. Bli medlem i BMW CS och läs om aktuella M-Perfornancenyheter i klubbtidningen Bayerisches Blatt. /Janne |
|
|
Är det en -12 så borde ju VTECH och SMOAB klara den. 184:an är samma som min 177. Räkna med ~215 häst och 420 NM efter optimering. 21-26% förbättring på acctiderna mellan 70-150kmt beroende på vilket intervall man kikar på. SMOAB fixar bilar i Gävle och Stockholm. VTECH i Södertälje (kanske annat ställe också?). De enda två som jag skulle låta röra min bil avseende dieseloptimering. SMOAB gjorde min och jag är toknöjd, kostade 5900, just nu har de tydligen 20% rabatt om man letar rätt på deras facebook sida. VTECH har jag hört flera som haft/har och de får också toppbetyg, men jag har ingen personlig erfarenhet. BMW´s egna låter ju som en bra deal med tanke på priset och bibehållen garanti. Kan ju även tänkas innehålla lite hårdvara. //Anders |
|
Verdi |
Helvete. Nu hade man ju velat haft kvar 335:an. 360 ystra hästar. :) Då börjar det likna nåt. För min 330d så föredrar jag PPK. Känns skönt att ha kvar garantierna osv på en så pass ny bil. Installeras på tisdag faktiskt! :) |
| V-techen blev jag ju lite sugen på! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.