|
|
|
|---|---|
|
debn här tyckte jag hade intressant inredning... Länk titta på weitere bilder.... vad tycker ni om färgen på lädret? | |
|
Ett vinrött skinn är annorlunda. Bilen som sådan skulle jag inte tro är något höjdarköp. Inga alu, ojämna karosskarvar och ett handlarnamn som inte är en GmbH gör att jag känner någon känsla i magtrakten som säger titta åt ett annat håll men det är min rekommendation:) Mvh Asken |
|
|
Nej nu är det dags att lära sig nåt. Asken, måste fråga var du ser de ojämna karosskarvarna? Kikade lite på bilderna och kunde inte alls av bilderna sluta mig till något sånt. Jag tittar ju troligen på fel saker (springorna direkt) så nu blir jag riktigt nyfiken. /Mvh |
|
|
Zhivago: Hur sjutton skall man försöka att bygga upp en logisk förklaring till något man lärt sig genom åren? Tog mig 30 sekunder att titta på bilen och skriva föregående inlägg medans detta tagit en halvtimme... Jag försöker förklara hur jag analyserat bilderna och tänkt när jag kommit fram till mina slutsatser. Många små saker som blir som en helhetsbild. Klickade på länken och får fram en bil. Handlare anges som Hares-Dawar. Tittar vidare lite på hans hemsida som innehåller ett tiotal fordon och får känslan av en mindre seriös bakgårdshandlare. Knappast ett tyskt GmbH(AB) som bedriver en stor seriös verksamhet. Något väcker en tanke. Numret -171 är motsvarigheten till 070 i tyskland. Mobiltelefon. En seriös firma har ett vanligt telefonabonnemang. Vidare till bilen. Först noterar man att den saknar aluminiumfälgar. Det står att det är en ägare sen ny och fälgarna som satt som standardutrustning är inte med. Något mer plingar min känsla. En grov gissning är att bilen vart smälld och då man i tyskland får ut cash för att välja reparationsställe har någon stoppat mellanskillnad, oväsentligt i vilket led i fickan och reparerat billigt. Alternativt någon haft ett par billiga fälgar liggandes. En 11 år gammal bil med en ägare brukar vara måna om sin bil. Vänster bakskärm innehåller foten till en gammal tyst C-netz telefon eller motsvarande. Ett gammalt fäste på torpedväggen i passagerarutrymmet fram bekräftar detta. Gaspedalgummit är totalt utslitet på den övre delen. 210000km gör inte detta möjligen det dubbla. Huven i vänster framkant har endast en liten springa mot framskärmen och bredare bakåt, dvs något är gjort åt den sedan nyproduktion. Oväsentligt men något är det. Höger bakdörr går inte perfekt i linje med övriga karosslinjer om man låter blicken flyta över bilden. Vänster dörrpar har en svag nyansskillnad mot övriga bilen. Framstötfångaren håller inte proportionellt avstånd på båda ytterkanterna och grillen är inte korrekt centrerad. Vänster lyktpar sitter längre in än motsvarande lyktpar på höger sida av bilen. Sågat tillräckligt? Detta är min egen högst subjektiva bedömning av detta objekt. Hoppas att jag kan förmedla något nyttigt. Har Ni andra åsikter ta det någon annanstans, detta är för/emot biltematråd:) Ha en trevlig kväll. Mvh Asken |
|
|
Asken, får tacka så mycket för tiden du lagt ner att förklara din bedömning, det uppskattas. Vissa av sakerna du nämnde såg jag själv när jag tittade noggrannt ännu en gång, andra inte. Hursomhelst ser jag vad du tittat på och vad du har lagt märke till. Mycket intressant. Framförallt ser man att det inte är magi utan bara koncentration på de fina (eller inte så fina) detaljerna. Väl mött. /Mvh |
|
| Det är det jag alltid (nåja) har sagt - Asken är ett förbannat geni! Nu vet jag vem jag ska skicka bilder på ev. objekt till i framtiden. ;) | |
|
Zhivago: Vart kan jag fakturera:D:) Det fina med att vara människa är att man lär sig varje dag man lever:) Hoppas att detär till användning i framtiden. liste: Det finns duktig stabil M5:a, BMWPower johans han har sagt att han skall köra den ett tag men kittlar du honom så har du en av de fräschaste M5:orna som borde gå att uppbringa. Johan är en sådan person jag skulle kunna köpa en BMW av utan att ens kört eller sett den. Mvh Asken Jag kom, jag såg och jag fotade 14BMW/ +3500hk på drottningholm 020828:) |
|
| Men Asken - du kan väl inte sälja Johans bil förrän han ens provsuttit den?! ;) Troligen blir han så frälst när han väl får den att han vill bli begravd i den. Tror jag ska tassa över i dina gamla fotspår och införskaffa en 740 E38. | |
|
hmmm iofs var inte bilen ngt jag tänkte köpa jag var mer fascinerad av 70-tals "pimp" färgen på lädret och hela inredningen..... har sett det på e30 cabbar innan men aldrig i en sjua... |
|
|
Cato: Jag tittade på rubriken:) Köp bilen och du blir Da Pimpmaster:) Mvh Asken |
|
|
inte min smak på vare sig lack eller inredning. |
|
ricthie |
Asken, följde med beundran din analys av den tyska 735:an, men hur kan du se pedalgummit på bilder som är så små....?? |
|
Du får följa fårorna i gummit och se på gråskalan om dom är jämnstora över hela pedalen. Ljuset har viss inverkan. Som sagt jag förlitar mig på "känslan" samt sågar hellre än friar när det finns så många saker som är att betrakata som osäkra enligt ovan. Mer leta ytterligare tecken... Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.