AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.600

Ac kyler inte även fast kompressorn fungerar E46 323i - 1998

Hej!

I somras fyllde jag upp min ac med r134a. Efter det fungerade acn perfekt i någon vecka men sen helt plötsligt slutade den kyla?

Magnetkopplingen på kompressorn slår igång och jag har 45psi tyck i systemet när det inte är igång.

Men varför i hela friden kyler det inget??

Kan det vara så att det är för högt tryck i systemet och att den slår av för det? Någon som vet vad det ska vara för tryck vid olika temperaturer?

TACK PÅ FÖRHAND <3
tr
22
trojafram
320dA Touring E91 -06
Vad har du för Tryck/Temp på Lågtryckssidan?
Ska ligga på ca 5-7*C
Hur mycket har du fyllt?
Blir det kallt på röret in till förångaren dvs rören som går in genom torpetväggen?

PERRA
Kan kolla imorgon, ska jag mäta temperaturen med laser på rören?
tr
22
trojafram
320dA Touring E91 -06
ja det kan du göra, eller hur mätte du trycket??
Manometerställ?
Laser blir bra

PERRA
Med en sån här:
Länk

Men jag hittade felet, haha...

Om jag mäter med manometern med motorn avslagen så är trycket 45+psi, MEN om jag startar motorn och slår igång kompressorn så sjunker trycket till 15psi, vilket är ju på tok för lågt, men tillräckligt för att få kompressorn att funka.
Ae
26
Aero abuser
BMW M3 -93
Låter som köldmediebrist.. så troligen läckage nånstans..
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Har kollat så att fläkten till kondensor funkar? Tydligen om inte den funkar så funkar inte kylning.
Nu kommer det polarvindar ur utblåsen. Det var för lite gas i systemet. Ska hålla koll på trycket nu om det skjunker.
Om inte kondensfläkten fungerar så startar inte kompressorn heller och jag har bytt fläkten eftersom den hade rostat sönder från förra ägare. Acn har nog varit ur funktion i flera år så om jag har tur så är det nog bara otätt vid oringar och dyl. Eftersom systemet har behållt trycket i flera månader nu så lär det inte läcka mycket. Kan räcka med att packningarna behöver mjukas upp!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.