|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hittade flera svar så därför frågar jag här. Vilket batteri ska jag ha? Har nyckeln med BMW märket i mitten. Lås fram och baklucka på den bakre knappen. BMW e39 -2002. Som jag förstår det så måste jag skära upp nyckeln. Byta batteri... löda lite på det med. Sen ska de funka. i värsta fall programmera den via tändningslåset.. såg nån video på det. Ska inte de nycklarna tappa programmeringen? | |
| den går inte bytt så lätt man måste skära plast på nyckel. | |
| Jo jag vet det! | |
|
Har precis gjort det själv. Dela nyckel med rakblad. Lossa gammalt batteri från lödningarna med rakblad. Köp nytt batteri (vl2020) stoppa in, behöver inte löda fast, sen ihop med nycklen och limma snyggt .klart och sparat 1800kr på ny nyckel |
|
| Precis läst de med. Såg många som kört CR2016. Borde gå med? | |
| Har testat med cr2023, det gick fint. Men cr är inte uppladdningsbart, och orginal är vl därför kör jag på det. Då laddas det när nycklen sitter i också. | |
| Frågan är dock fortfarande om cr2016 funkar? Har beställt dem nämligen i inpuls då man käste nåt på nätet. | |
|
Nu är inte laddströmmen så hög via den induktiva laddningen men den som varit med om exploderande litiumceller , t.ex CR2016 eller liknande lär inte glömma... Laddning av icke laddbara litiumceller är no no. Ericsson fick lära sig detta den hårda vägen på den gamla goda tiden med bärbara NMT-telefoner (Hotline). Det satt en knappcell av CR-typ för minnesbackup som råkade laddas pga en felvänd diod i en serie telefoner. Kraften räckte för att spräcka aluminiumhöljet på telefonerna... FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.