|
|
|
|---|---|
|
Godafton BMW-vänner, efter 27,000 problemfria mil med den trogna E39:an så får den gå vidare till familjens yngre generation. Så, en efterträdare sökes, E60/61 LCI. Kraven är diesel, komfortstolar och automatlåda, övrig utrustning får vara bonus. Vad tror panelen om denna bil: Länk Vad ska man se upp med när det gäller importbilar? Alla synpunkter mottages tacksamt! /Pelle | |
|
Det ser ut som en ypperligt objekt. Om han kan visa fram alla papper från BMWhandlare i Tyskland och alla besiktningsprotokoll och du får ett bra intryckt av honom och bilen. Att köpa en Premium Selection bil direkt av importören är bland det säkraste du kan göra. Mycket bättre än att köpa en svensksåld med fler än en ägare. Det jag hade gjort förutom det säljaren kan visa fram är att göra ett utdrag från BMWs ISPA system för att se vad som är åtgärdat under åren. I de tyska pappren hade jag kikat efter om den varit krockad i tyskland och frågat säljaren om han krockat i sverige. Studera även serviceboken så alla åtgärdera är utförda framför allt vad som är gjort i sverige. Utrustningslistan har du här Länk Mvh Stephan |
|
|
Tack för tipsen Stephan! Jag ska försöka åka förbi och titta på bilen och kolla dokumentationen som Du sa. Fortsättning följer....... |
|
|
Uppdatering: bilen visade sig vara i ett utmärkt skick och all dokumentation fanns tillgänglig. Dessutom visade sig ägaren vara BMW-fantast med 3 bilar i garaget plus en Porsche. Då det är lite trångt med 4 bilar i garaget så tog jag över 525:an. Efter 40 mil så är jag helnöjd, fantastiskt komfortabel bil till rätt pris. Trevlig helg på Er. |
|
|
Jättegrattis till en superkärra, om du nu ska ha den här lika länge så kan det vara ide att göra lite förebyggande underhåll. Typ byta sugslangen på kompressorn till nivåregleringen. Ganska enkelt och framförallt väldigt billigt. Mvh Jonas B |
|
|
Härligt, grattis till ett bra köp. Du blir säkert jättenöjd. Pappa är hur nöjd som helst med sin 525d Xdrive E60 efter snart 2år, klart pålitligare än E39 var hans kommentar. Mvh Stephan |
|
|
Japp, den skall rulla lika långt som den förra - minst. Jonas B: tack för tipset. Den åtgärden skall göras i samband med en storservice nu, liksom montering av stänkskydd så kanske man skyddar trösklarna lite. Som en bonus hade förre ägaren fått bakluckan omlackad på rostskyddsgarantin - bilen ser banne mig ut som ny (nästan) ;-) |
|
|
Kul! Grattis och lycka till - alltid kul att köpa en bil av en entusiast. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Jag rev även bakbromsarna för att smörja till alla lösa delar till handbromsen för att slippa problem i framtiden. (det är bara ihopsatt utan någon smörja ALLS). Mvh Jonas B. |
|
|
Grattis Pelle till en fin bil. Ursäkta trådkap:Brynet: Vilken dimension på slang använde du till kompressorslangbytet? Ser att många använder bränslelslang från biltema (finns i olika grovlek), eller använde du bmw originalslang som utbyte. Jag tänkte byta slang i förebyggande syfte och vill gärna ha slangen inköpt o klar när jag kryper under. |
|
|
Gjorde detta på svågerns bil. Vi hissade upp plockade isär och for till biltema, minns inte dimensionen men det hela tog inte mer än en timme högt räknat. Vi tog vanlig genomskinlig slang. Håller lätt 10 år till. Mvh Jonas B. P.s det är insugslang till kompressorn, så inget tryck eller vätska alls. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.