|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har en turbo som sjunger på sista refrängen i min 204hk-330D. Något tips om hur jag ska gå till väga? Är det värt att renovera turbon? ska jag försöka hitta en ny piratturbo? är det bara att köpa en ny original? Kan jag ta GT2260V:n ifrån E60/E90 och byta avgashuset till mitt gamla? Tack på förhand | |
|
Hej, är du säker på att turbon är slut? Om det bara viner/susar väldigt mycket så behöver den inte vara slut. Innan hade jag en e39 525D (m57) som är samma motor som du har, min turbo ven och susade väldigt högt, särskilt vid kall motor. Jag plockade bort sugslangen och kände på impellern. Den var inte glapp men däremot så var en vinge av som tydligen är ganska vanligt. På min bil påverkade det inte prestandan. Om du nu vet att tubon är trasig kan jag rekomendera GIK turbo. |
|
| har en utbytes från GIK i min 320d, vet inte hur länge den varit med men minst 10 000 mil, funkar klockrent! | |
| dock ser jag nu att de tar 10 000:- för en turbo till din bil.. jag hade beställt en från tyskland, priserna där är mellan 3-4000:- tycker jag det verkar som! | |
|
Hej Har en 330D (204hk) som har väst och vint så som du beskriver sen en tid tillbaka, jag har trott det vart en tryckslang som sugits ihop någonstans men har ej hittat nåt, idag så slutade det dock att väska (näst intill), men samtidigt så vart jag utan ladd från turbon, den laddar just som man trycker till på gasen men sen så finns ingen som helst kraft..den känns helt död för övrigt 🤔👎 det väser fortfarande men lite grövre, jag vet inte om jag inbillade mig men jag tyckte mig höra ett svagt klingande skrammel då man ger lite gas från "marsfart" så att säga... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.