|
|
|
|---|---|
|
Bytte till mig en fin bmw här för några dagar sedan och bilen är lite svårstartad. Ibland startar den inte på första försöket utan andra försöket. Pumpar jag på gasen så hoppar den igång. Kan ibland bli lite ryckig oxå. Kan de vara pumpen som är på väg att ge upp eller kan de vara filtret som satt igen? Och isåfall vart sitter de filtret? Tacksam för svar. | |
|
Läge för felkodsavläsning tycker jag. BMW scanner är ett prisvärt alternativ om du inte har något diagnosverktyg sedan tidigare. Mycket vanligt är att kamaxelpositionsgivarna blir dåliga på dessa bilar och ger liknande symptom. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Okej. Tack för svaret. Ska ta och kika med felkodsläsare och se vad jag får fram. Återkommer. | |
|
Tänkte återkomma med svar angående mitt problem. Har nu kollat med felkodsläsare och fick fram precis som olaO säger, det är kamaxelgivarn. Nån som bytt den för och kan komma med hur jag gör (gärna med bildbeskrivning) ovh kanske vart jag köper? Finns de endast en sån givare eller är de fler på min bil? |
|
|
BMW och Mekonomen har delen t.ex. En kompis köpte kamaxelgivare till sin 523:a -96:a 523 för 1100 :-. Länk För budgetalternativ se laga.se |
|
|
Har nu bytt kamaxelgivaren som köptes på Ericsson bilteam gävle för 1179:-. Men fortfarande så är bilen svårstartad. Nån som kan ha nå annat tips på vad de kan vara? Var in och besikta bilen igår 24/9 och fick nedslag på 1) CO-HALT TOMGÅNG(8.2.1.2) FÖR HÖG 2) HC-HALT TOMGÅNG(8.2.1.2) FÖR HÖG. Kan ju vara pga givarn men vad vet jag... |
|
|
Tänkte bara komma tillbaka och tala om allt gått med bilen. Den är nu besiktad och rullar ett år till då. Bytte iaf kamaxelgivaren samt vevaxelgivaren och bilen går nu som en dröm. Blev en helt annan bil att köra. Tack iaf till er som kom med tips. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.