|
|
|
|---|---|
|
Min airbaglampa lyser . Har felsökt med min carsoft dator och fått fram felkod på sidoairbag sensor vänster . Ok tänkte jag , plockar ur förarstolen och byter sensorn som är helt uppärjad i plattan och sprätte isär den , kretskortet likaså .Alltid skönt att se tydliga defekter. Beställer en ok sensor på ebay och byter den , startar bilen kopplar in datorn och raderar felkoden, lampan blinkar tio gånger sen slocknar den . Gött tänker jag att nånting lyckas. Men! Nästa gång jag startar bilen lyser den igen som innan , kopplar in datorn , läser av , samma felkod , raderar och lampan blinkar tio gånger för att sen slockna igen , kollar felkoder , inga fel hittade . ALLTSÅ ! Vad kan göra att felkoden kommer tillbaka varje gång man stänger av och startar bilen . Mycket tacksam för svar , lite surt att besikta bilen varje vecka 😠 | |
|
Hej, hittade den tråd om det kan hjälpa, finns en länk i den också till ett annat forum med några matnyttiga PDF:er. Länk Lyckas du inte kan du ju alltid "disabla" sidoairbagen med en BMW scanner 1.4.0.9. En billig "walkaround" innan man fixat det på riktigt. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Äntligen Felkoden som var " incorrect programming " var att sensorn behövde programmeras och det ordnades på bmw verkstad efter flera besök. Alltså det som tillochmed bmw trodde var att plugga i och det skulle fungera utan programmering gick alltså inte . Man lär sej nåt nytt hela tiden . Tack Ola för hjälpen men nu är det fixat iaf. ☺ |
|
|
Härligt att höra! Du kommer att ha nytta av din Bmw scanner. Du vet ju var jag finns om det behövs support och glada tillrop ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.