AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
55.459

Uppgradering till Navigation och stor skärm i en F11 -2011

Sida 3 av 3
ca
9
caniii
520D- 13
Andreas.ss :

Ja jag är ganska okunnig och inte insatt i vad och hur jag byter. Vill ha större skärme med tillhörande gränssnitt bara.. Ringde till BMW och frågade om eftermontering, de ville ha 50k för bytet, jag trillade av stolen när jag hörde summan..
An
111
Andreas.ss
X3 M-Sport -12
Renault Clio -10
Är själv ute efter samma sak men lagt det lite på is...

bytet är enkelt, men det är just om det fyller ut hela skärmen i den bredare om man enbart gör ett byte..

Någon som testat och kan inflika!?
ca
9
caniii
520D- 13
Om jag förstår det rätt så måste skärmen kodas och även styrenheten(combox?) bytas och kodas om?
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Har man dom rätta BMW prg+interface så är det inga problem med kodningen
Annars är det lättaste att "köpa" bil med "RÄTT" navi från början NAVI PRO,så slipper man "böket"
De
51
Deikoo
520d Touring -11
Ska man ha den stora skärmen så får man byta enhet.
Jag fixade material för ca 8-9000:- (skärm, enhet, kablage, combox, mickar osv)
Jag monterade in allt nytt, helt själv. Kodade in skiten o det funkade.
Det kräver lite arbete och att man sätter sig in hur mjukvaran fungerar innan man ger sig på kodningen bara.
Nu har jag sålt bilen och har inte datorn kvar där jag jade manual, program osv (den kraschade) så tyvärr kan jag inte vara till mer hjälp än så.
Eller jo. Alla kablar får man köpa på BMW inkl mickar. Det var 17-1800 eller nåt sånt.
Manual om hur man kopplar in en combox finns på nätet (BMW original manual)
ca
9
caniii
520D- 13
Nu vet jag inte hur mycket material osv som behövs i mitt fall, antar att jag inte behöver dra kablar för navigation etc då det redan finns?

Har även bluetooth mikrofon m.m. Antar då att jag behöver skärm + styrenheten (är det "combox" som är styrenheten?). Men jag har noll koll på sånt här så jag försöker hitta någon som utför tjänsterna mot betalning utan lycka :(.
De
51
Deikoo
520d Touring -11
Om du redan har blåtand med telefon så bör du ha combox om jag minns rätt. Beroende på årsmodell så finns det även en nyare version av navigation där Comboxen är inbyggd i enheten.
ca
9
caniii
520D- 13
Deikoo: Betyder det att jag inte behöver byta comboxen? Navigation Pro har ju annan gränssnitt som är mer krävande, kan inte tänka mig jag kan köra det gränssnittet med nuvarande "combox" lr vad det nu är som styr det hela?
De
51
Deikoo
520d Touring -11
Alltså, det är en helt annan enhet.
Googla på de olika versionerna av navigation så får du fram all info.
Du förstår bättre av det än om jag förklarar :)
ca
9
caniii
520D- 13
Deikoo och även andra som är kunniga här. Har hittat den större skärmen för 4000:- med alla medföljande kablar, den skall vara helt ny från USA tydligen, dvs ej suttit i annan bil tidigare.

Värt o köpa den tror ni? Är det skillnad på om den suttit i annan bil tidigare eller helt ny? Kan man köpa comboxen från bmw eller köpa den från annat håll kanske?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.