AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
55.456

Uppgradering till Navigation och stor skärm i en F11 -2011

Sida 2 av 3
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Dra ett mail till Patryk, ge honom ditt VIN och fråga vad som behövs för att eftermonterta combox. Även om du inte köper av honom i slutändan kan han säkert ge dig vägledning.
Iv
60
IvanDK
BMW 520D M-PKT F10 - 2011
Var skickades enheten ifrån? Vad heter säljaren på ebay? Eftersom allt funka för dig så kan man ju lita på att allt fungerar..
De
51
Deikoo
520d Touring -11
Jag har nu monterat in combox med orginalkablage som jag köpte från BMW.
Det var lite pill att montera in kablaget eftersom comboxen ska sitta i bagaget. Man måste ju dra den in under golvmattan och sedan in under mittkonsolen för att sedan dra upp den till nav enheten. Hittade BMWs monteringsanvisning på hur man ska eftermontera.

Nu är det bara kodning kvar!
Är det någon som är kunnig på detta som kan guida mig lite?
Jag har ethernet OBD kabeln som behövs... Behöver bara program och lite guidning så ska det nog lösas :)
ne
20
nesa743
BMW F01 730d
du behöver Esys så att du kan lägga til 6NK i VO och sen coda in
det i CICen
De
51
Deikoo
520d Touring -11
Esys har jag fixat och kodat in 609 och 6NK i bilen.
CIC verkar ha 6NK redan då jag kan välja telefon och blåtand osv men det fungerar givetvis inte.
Kan jag på något sätt se vilka VO som ligger i CIC?
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Tror du måste lägga till 6VC med, VO-koda CMB_MEDIA och eventuellt flasha comboxen med rätt VIN.
De
51
Deikoo
520d Touring -11
6VC la jag till också, glömde skriva det.
Flasha med rätt vin, ska jag verkligen behöva det? Vet att det går att ha annat VIN i combox för att få internet att fungera.

Min misstanke, utan att veta, är att jag har en VO lista för bilen, en annan i CIC och en tredje i CMB och att det är därför det inte fungerar.

Går det att få ut VO koderna från CIC och CMB med ESYS så att man kan se hur dessa är VO styrda?
ed
776
edge
520dT M -15
Deikoo, Vilken firma eller säljare på ebay handlade du av?
Tänkte ev uppgradera min i e61 till 8,8" CIC.
De
51
Deikoo
520d Touring -11
Edge//

Han jag köpte av hade bara till Fxx

Appropå comboxen så har jag kodat in rätt FA koder nu men den startar enbart när bilen är varm.
Med andra ord så är det något internt fel med någon lödning eller så. Har förmodligen hänt när donatorbilen krockade :(
Ska se om dom kan skicka en ny till mig!
An
143
AndyE30
BMW 520dA Touring -12
Deikoo,

Finns det några alternativ till kodning via BMW (för navigatorn dvs)?

Mvh Andreas

Das leben ist kein probelauf!
De
51
Deikoo
520d Touring -11
Det beror på vilka man känner :)
Jag har utrustning för att koda Fxx bilarna. Är det Exx så behövs andra program och obd kabel för att prata med bilen.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Har oxå FULL SETUP av prgvarorna+interface
Iv
60
IvanDK
Hej grabbar! Jag har oxå fått CIC eftermonterat av en kille från Gbg .., tyvärr är han oseriös och hade inte uppdaterat kartorna, vilket han lovade skulle vara färdigt när han körde installationen.. När jag sen skulle uppdatera kartorna så behövde jag vin nr från bilen där grejorna suttit. Han har troligen bytt tlf nr då jag inte får tag på honom.. Vet någon vart jag kan vända mig för att plocka ut vin nummer ur CIC?
Jävligt segt med kartor från 2011.
Tacksam för svar.
De
51
Deikoo
520d Touring -11
Du behöver ha tag i någon som har tool32 och utrustning för att gå in via OBD.
Sen behöver han även kunskapen för att gå in o läsa av.
Jag har inte gjort detta någon gång, men jag har utrustningen och vet hur man ska göra, men jag bor i sthlm.

Alternativ 2 är att flasha om CIC så att den får ditt chassienummer. Detta tar dock väldigt lång tid och man behöver i princip samma utrustning. Dessutom är det lite svårt när man inte har org. chassiet.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Tool32 finns i BMW Standard Tools
Iv
60
IvanDK
Hej grabbar, tack för era svar.
Deikoo, jag bor tyvärr i Helsingborg.
Ni känner inte till vart man kan skicka CIC för att flasha den?
Hade ju varit det bästa om man hade kunnat köra på eget vin nr.

BMW standard tools, är det något program som man kan ladda ner?
Bor i Helsingborg och funderar på att uppgradera till Nav och stor skärm på min F11 520d från 2011. Någon som har lust att ge lite tips på var man köper billigast och hur man lättast gör med kodningen?

Är det bara skärm samt cic enhet och antenn som behövs? Hade även tänkt montera USB i handsfack.

Min bil har redan Combox om jag förstått det rätt så det behöver jag inte eftermontera.

Tack på förhand

ca
9
caniii
520D- 13
Jag är också i stort behov av hjälp med att uppgradera till stora skärmen, har en 520d- 13 med standard skärmen och navi. Någon som kan hjälpa till med uppgradering eller ge tips på någon som kan? Bor i Skåne.

Mvh Keno
An
111
Andreas.ss
X3 M-Sport -12
Renault Clio -10
Caniii - är det Business Navi du har så undrar jag om gränssnittet blir bra med att bara byta skärmen!?
-M
257
-Martin-
2010 X5 35d M-sport
Det får plats fyra 6.5'' skärmar på en 8.8'' har jag för mig... :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.