|
|
|
|---|---|
|
Hej! (moderatorerna: det gäller alla modeller och årgångar med skinninredning :-) ) Jag har eftermonterat helskinn i min touring (tidigare halvskinn) och mina nygamla helskinnstolar är lite slitna men inga hål. Dock är färgen nött och jag vill bättre på den. BMWs lederpflege är ju genomskinlig och bättrar inte den nötta färgen även om det håller skinner mjukt. Men vilka "skokrämer" rekommenderar ni för att bättringsfärga svart skinninredning? Det ska såklart bättringsfärga stolen bra men inte färga mina kläder när jag sitter i stolen så vanlig skokräm funakr ju inte.. Jag har försökt väcka i liv i tråden här: Länk men utan framgång så jag hoppas på bättre framgång i en ny tråd. Det måste väl vara mer än jag som vill bättra på en gammal skinninredning. Ni som tipsar om att gå till möbelaffären och köpa "soff-medel" - funkar verkligen dessa i minus 20 till + 50 som det ju kan vara i bilen? En vanlig soffar står ju normalt "bara" i temp-spannet mellan +18 och +25. Tacksam för tips. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 | |
|
Kolla med dessa :-) Länk Mvh |
|
|
"Soffmedlen" funkar kanon! Bla Volvo säljer Leather Master som original lädervård. Har i alla år kört med Leather Masters lädervård och även deras färg. |
|
|
Funkar lädermedlen även på ratten som börjar se lite sliten ut i "lädret" - är det läder i ratten eller något mer plastigt (har M sportratt)? /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Dessa har jag handlat produkter för lädervård och infärgning. Otroligt bra grejer, färgade om stora skador på ljusgrått läder med resultat långt över förväntan. Svart borde bli ännu bättre. Länk Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| jag har inte provat men bör inte vanlig skokräm som putsas in i skinnet fungera bra? Givetvis får man vara noga med att masera in färgen i skinnet ordentlig. Skor används i alla väder och temperaturer så jag tycker det borde fungera och vara billigare än dyra specialmedel. Eller? | |
| Jag skulle aldrig använda skokräm till sätena. Skokräm smetar av sig. Jag köpte Colourlock läderfärg hos en bilsadelmakare och det fungerar bra. Det kan även användas till att färga skor med. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.