|
|
|
|---|---|
|
Någon som kan dela mig sig info om denna? Länk Har dragit en carfax på den. Men får inte ens fram vilket land den kommit ifrån. Någon som vet varför carfax ibland knappt visar någon info alls? | |
|
Den ser ut att komma från Italien: Daten für die Fahrgestellnummer: WBSWD91010P303967 Modellbezeichnung: M3 Ausführung: Europa Typschlüssel: WD91 E-Code: E92 (M3) Karosserie: Coupé Lenkung: links Türen: 2 Motor: S65B40O0 - 4,00l (309kW) Antrieb: Heckantrieb Getriebe: manuell Außenfarbe: Alpinweiss 3 (300) Innenraum: Leder Novillo/schwarz (NCSW) Produktionsdatum: 11.09.2008 Werk: Regensburg Code Serienausstattung Standard Equipment S431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip S459A Sitzverstellung elektrisch mit Memory Seat adjuster, electric, with memory S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system S522A Xenon-Licht Xenon Light S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning S540A Geschwindigkeitsregelung Cruise control S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer S771A Interieurleisten Titan Shadow S775A Dachhimmel anthrazit Headlining anthracite Code Sonderausstattung Optional Equipment S1CAA Selektion COP relevanter Fahrzeuge Selection of COP relevant vehicles S1CBA CO2 Umfang CO2 package S1CDA Brake Energy Regeneration Brake Energy Regeneration S2MKA M Doppelkupplungsgetriebe mit Drivelogic M double-clutch transmiss. w/Drivelogic S2MTA BMW LM Rad M Doppelspeiche 220 S2PAA Radschraubensicherung Lug bolt retainer S441A Raucherpaket Smoker package S521A Regensensor Rain sensor S563A Lichtpaket Light package S698A Area-Code 2 für DVD Area-Code 2 for DVD S845A Akustische Gurtwarnung Acoustic belt warning S855A Sprachversion italienisch Language version Italian S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe S884A Bordliteratur italienisch On-board literature, Italian S8SCA Freischaltung Telematik länderspez. Telematics access request,country-spec. S8SPA Steuerung COP Control unit COP /Anders |
|
|
Tack! Verkar vara en hel del M3or som kommer från Italien. Är det något man ska vara mer uppmärksam vid än tex tyskimport? Känns som italienimport klingar sämre än tyskimport, eller är jag ute och cyklar? |
|
|
Dåligare vägar (fina motorvägar dock) än Tyskland och framförallt väldigt mycket parkeringsskador. Mycket ovanligt med stolsvärme. |
|
|
Italien hade inte heller fri service i 3 år/8000 mil som vi i Sverige så långtifrån alla är bmw servade enligt schema. Italien importerade Bmw:s och Porschar generellt är svalare på begagnatmarknaden vilket iaf lär märkas den dag du ska sälja igen.. |
|
|
Intressant peddan. Lustigt att många Italienbilar ändå har hyfsat höga priser på blocket. Men inget nämns i annonsen att dom ursprungligen kommer därifrån. Någon som har ett svar på carfax frågan? I vissa fall ser man tillverkningsdatum och allt. Andra gånger ser man bara första registreringen och sedan införseln i Sverige flera år senare. |
|
| Har aldrig sett att Carfax haft nån ytterligare info på bilar sålda inom eu, ibland står det dock i vilket land de avregistrerats i men vad som avgör det vet i tusan.. | |
| Hmm. Den verkar ligga lite högt i pris. Jag gav 360 för min svensksålda -09:a för snart ett år sedan. Då har min mer utrustning och 3000 mil mindre på mätaren. Om du är seriöst intresserad av bilen, och inte vill åka i onödan så kan jag åka och titta på den, jag bor i Falun. | |
|
Estoril2 stort tack till dig! Men kommer nog stå över den bilen. Håller lite med om det du säger. Har märkt att vissa m3or har ett "linje" i mitten av framstolarna som går hela vägen och andra inte. Vad är det för skillnad på stoltyperna? Länk Länk |
|
| Det är nog så enkelt som att den med linje har standard stolen med halvskinn. | |
|
Fortsätter på tråden... Länk Någon som har info om den? Den har M-drive men saknar EDC, trodde dom höll ihop? :-) |
|
|
Daten für die Fahrgestellnummer: WBSWD91060PY29477 Modellbezeichnung: M3 Ausführung: Europa Typschlüssel: WD91 E-Code: E92 (M3) Karosserie: Coupé Lenkung: links Türen: 2 Motor: S65B40O0 - 4,00l (309kW) Antrieb: Heckantrieb Getriebe: manuell Außenfarbe: Spacegrau Metallic (A52) Innenraum: Leder Novillo/schwarz (NCSW) Produktionsdatum: 03.07.2007 Werk: Regensburg Code Standard Equipment S431A Interior mirror with automatic-dip S459A Seat adjuster, electric, with memory S502A Headlight cleaning system S522A Xenon Light S534A Automatic air conditioning S540A Cruise control S548A Kilometer-calibrated speedometer S775A Headlining anthracite S851A Language version German Code Optional Equipment S1CBA CO2 package S1CDA Brake Energy Regeneration S2MDA M Drive S2MTA S302A Alarm system S313A Fold-in outside mirror S322A Comfort access S415A Sun-blind, rear S423A Floor mats, velours S428A Warning triangle and first aid kit S464A Ski bag S470A Isofix-System S490A Adjuster, backrest width S493A Storage compartment package S494A Seat heating driver/passenger S4AEA Armrest front, retractable S4MXA S508A Park Distance Control (PDC) S521A Rain sensor S524A Adaptive Headlights S563A Light package S5ACA High-beam assistant S609A Navigation system Professional S620A Voice control S644A Preparation f mobile phone w Bluetooth S672A CD changer for 6 CDs S6FLA USB/Audio interface S752A Individual audio system S760A High gloss shadow line S761A Individual sunshade glazing S842A Cold-climate version S850A Additional Export tank filling S863A Retailer Directory Europe S877A Delete cross-pattern operation S885A On-board vehicle literature Swedish S8SPA Control unit COP S999A Job order management "HEA" Länk Här kan du slå upp bilarna själv Länk Glöm inte åkturen du lova sen // Oscar :D |
|
| Navigatorn är bytt/uppgraderad i denna. Det är en -08, men nya navigatorn kom med årsmodell -09. Gamla navigatorn hade silvervred utan knappar. | |
|
Du vill ha en faceliftat M3 med DKG, EDC och skinn. Pre-facelift ser 15 år gammal ut. Det kostar mer men det är värt varenda krona. När man köper en M bil så måste man ha vissa saker annars står man där med ångest efter köpet. När man ändå ska betala mycket pengarna så kan man lika gärna göra det rätt och få med allt. Det är inte lätt att sälja en manuell, halv-skinn, pre-facelfit. |
|
|
EDC har jag kommit fram till att jag vill ha. DKG vore trevligt men det är en viss prisskillnad om man nu inte köper en Italienbil :-) Facelift, är det något mer än baklampor och navi som skiljer? |
|
|
Köp en Italienbil om det krävs, alla kommer från samma fabrik från början. :) Får du ett schysst pris, utrustningen är rätt och historiken OK så kommer du vara mer nöjd i en välutrustad Italienbil än en fattigt utrustad Svensksåld. Köper du via handlare eller typ KVD.se/Garantibil.se så får du garanti. Men tro mig, köper du en bil med halvdan utrustning så kommer du ångra dig. Har du råd, köp en välutrustad facelift. |
|
|
EDC, skinn, nav etc är ju bra. Men är det någon BMW där faceliften inte märks mycket så är det M3, väldigt få förändringar visuellt. Sen om man vill ha automat eller manuell är ju bara en själv som kan avgöra. Med nav kommer ju också uppgraderad stereo, funkar bra när man står stilla. Bilen är bullrig som f_n, så ett par bra hörlurar med aktiv "noise canceling" rekommenderas om man ska åka långt ! Nåväl, M3 är en körbil, ett väldokumenterat, välservat exemplar är A och O |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.