|
|
|
|---|---|
|
Har en BMW 335 ia 2007 där hela mätarhuset / kombiinstrumentet dör till i typ en tiondels sekund då bilen är igång, kan hända både under körning eller när den står still på tomgång. Det verkar kunna hända precis när som helst också, ibland kan det hända flera gånger under en halvtimmes körning och ibland händer det inte på flera dagar/veckor. Den beter sig precis som man slår av och på tändningen då alla lampor börjar lysa i mätarhuset och så dippar hastighet/varv/temp mätarna till för att sedan blrja funka direkt igen. Så jag misstänker att det borde ha nått med strömtillförsel för mätarhuset att göra? Den reggar inga felkoder på detta problem heller så via datorn blir man inte hjälpt. Någon som haft samma problem eller tips på vart jag ska börja min felsökning? | |
|
Jag hade precis samma fel på en 325 e91 -06. På den nollställdes även trip-mätaren varje gång instrumenteringen startade om. I mitt fall var det något internt fel i kombiinstrumentet så det byttes ut och felet återkom inte så länge jag hade bilen kvar. |
|
|
Har haft in mätarhuset till en elektriker som plockade isär det men hittade inga fel, så problemet kvarstår. Går det köpa ett mätarhus från skroten och montera eller är dom kodade till bilen på nått sätt? Tacksam för svar! |
|
|
Om bilens maskinskadeförsäkring gäller så ordnas det nog mot självrisk på aukt verkstad. Felkoder kan vara bra att ha att tillgå. Mina fem öre. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.