|
|
|
|---|---|
|
Tjaa! Har kvaddat min BMW ganska rejält och tror att framvagnen är ganska sne samt bakaxeln. Undrar då hur det är med BMW E46. Kan jag köpa vilken BMW E46 som en reservdelsbil och köra plug and play eller hur är det? Jag har en 330 coupé från 2001 och såg en 318 sedan från 98 som jag tänkt köpa och ha som reservdelsbil. Någon som vet hur jag ska ta mig till för att fixa min 330? Tacksam för hjälp! Håll Sverige rent, köp BMW. | |
|
Beror helt klart på vad som hänt, är de bara hjulupphängningsdetaljer som är trasiga? Eller krävs det att den sättas upp i bänk för kryssmätning. Innan du köper på dig delar så bör du göra en skadebesiktning. Sen så använder du dig av etk tex realoem.com för att kolla om grejerna passar. Har själv gått igenom en reparation där jag gjorde allt själv förutom rikt och lack. |
|
|
Jo, det jag misstänker är att axlarna är lite skeva samt att ena dämparen har pajjat och kanske någon spindelled. Ska dock ta upp den inom några dagar för att se vad som är sönder. Jo jag ska ju göra allt själv också. Dock har inge lack eller fått någon smäll förutom höger framskärm. Håll Sverige rent, köp BMW. |
|
|
Gör en besiktning innan du rör en enda bult på bilen, så slipper du lägga ut en massa tid och pengar på en bil som senare visar sig vara sned. Men kan säga att 330i och 318i inte delar mycket delar, så det är nog ingen idé att köpa en 318i som reservdelsbil. |
|
|
Jo ska ju köra upp den och titta med en kompis som är bilmeck. Tror inte bilen är sne då jag körde in i högst 50 men vi får se.. Om den är sne märker vi nog... Passar delarna från en 330i på en 330ci tror du? |
|
|
50km/h är mer än tillräckligt på att flytta på infästningar.. Nu vet jag iofs inte hur du har krockat och i vad.. 318 och 330 är i stort sett samma bil! I hjulupphängningen skiljer de som på enbart bakre bärarmen/navet. Sen så skiljer de givetvis med olika fjädrar och stötdämpare men de kan kan det även göra mellan en 330 och en 330 beroende på utrustning. Sen beror de också på om de är M Sportpaket och då tänker jag främst på bärarmar fram. En sedan/touring är ju dumt att köpa, då tex framskärmarna skiljer på coupé:n Som sagt de är bara gå in och bläddra på www.realoem.com och jämföra art-nr, sök med hjälp av chassi-nr så får du rätt tillverkningsmånad! Klarar du inte av det så ska du inte ge dig på detta projekt. Jämför även utrustningen på din bil och objektet du tänkt köpa. Det kan du göra här Länk |
|
|
Tack för svar! Och ja det är ju bara det mekaniska jag behöver ur bilen jag köper. Skärmar och annat köper jag på annat vis. Det jag behöver är ju axlar och sådant. Sedan så har jag inte m chassie heller så måste nog vara samma delar som i en 318 förutom dämpare, bromsar osv... Men det skiljar väl inte i armar och axlar på en sedan och coupé? Det är väl bara att skärmar och plåt som inte kommer sitta på min? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.