|
|
|
|---|---|
| Har en 325-87 som ja ska byta olja på,hur många liter ska man hälla i ungefär när de e helt tomt? | |
|
Ta chassinummer och mata in här så får du volymer mm. Länk Mvh |
|
| Står ju volymtalet i boken,men ja tycker de verkar lite mycket,typ runt 4 liter...är inte de lite mycket? | |
|
Vet inte hur mycket det är i de gamla sexorna men mindre än fyra liter tror jag inte att det är. De flesta moderna fyrcylindriga motorer med ca två liters slagvolym brukar ha ca 4 liter olja. BMW:s moderna sexor har 6,5 liter olja! Mvh |
|
|
ca 4,3 l med oljefilter byte ! Mvh/ Daniel |
|
|
Ca 6 liter borde det vara ! Jag får upp 5.8 liter i huvudet, men om det stämmer vet jag inte ! Kan kolla imorgon om jag orkar på jobbet eller i fuskboken (instruktionsboken) ! Länk |
|
| Är de verkligen så mycket? för i bland när man häller i 1 liter olja så blir de fullt på stickan,asså att man fyller på när "check kontroll" har börjat lysa.... | |
|
Opps ! Tänkte visst på den nyare 325motorn ! Det Flayer skriver, stämmer nog bra ! Men för att vara riktigt säker så häll i 4liter och ha igång motorn några sekunder. Sedan stänger du av den och kollar nivån, stämmer den inte så är det bara att fylla på med olja/hälla ur ! Länk |
|
| Okej...jo,men 4 liter låter ju rätt rimligt...en annan fråga:vilka tändstift är bra till 325-87? typ av märket "bosch" eller "NGK" gärna modellbeteckning.... | |
| I min 325 -88 ska det vara 4,75l med filtret inräknat. Så då får man starta bilen och låta oljan gå runti filtret. sen fylla på lite till. Men 4,75l totalt alltså! | |
|
4,5 liter i "lilla" 6:an.... /Kristian |
|
|
Kolla vilka stift du skall ha på följande sidor: Länk Länk Annars tror jag inte att BMW (NGK-stift) är dyrare än ex mekonomen, bland är de billigare! Mvh |
|
|
Fyllde på igår, 4,25 liter stod det i min bok. så jag hällde på 4 liter jämnt, ligger i mitten på stickan!! Länk Geee mig hardtop !! |
|
| Dom tändstiften som står i Boschs lista,är de typ orginalhårdheten om man säger så...?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.