|
Sida 7 av 8
|
|
|---|---|
|
Har likadan, fast hälften "60W". Även provat "30W". Båda 10°. Tyckte utbudet var större på Alienexpress än Bukten. Dock så var inte (verkliga) effekten ens hälften. "60W" > 24W/2A "30W" > 12W/1A Skulle tippa på att "120W" i själva verket är ~50W. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Länge sedan jag besökte tråden.. kul att den lever fortfarande! Mina ljis sitter kvar och fungerar klanderfritt! Dock har farsan tagit över bilen och jag åker numera V70II med en visionX XPR H12S innanför nedre grillen | |
|
Håller på att koppla på en gt -17 tillverkad nov -16. kollade på bildera med gul brun kabel men blir osäker det finns två som är gul bruna som Jord visat. den ena är väldigt smal tvinnad men en gulröd kan det vara den. Törs man mäta och se eller vad kan hända. Stefan |
|
| Stefan, det är den tunna du ska använda | |
|
Tack för svar. Var din lindad med en annan kabel, röd brun. |
|
| Stefan, nej det har jag inget minne av | |
|
Hej! Skulle vilja göra något liknande på min E61 med M-sport. Håller på att söker lite nu efter LED extraljus... Av vad jag kommit fram till, efter mätningar så är det ca 13,5cm mellan grillen i höjd. Skulle vilja ha runda LED-extraljus monterad bakom grillen. Bör alltså vara 5" (12,7cm)... Har ni något tips på bra sida, samt märke på vad jag kan tänkas köpa? Sen bör dom ju inte vara så djup med tanke på att staget mellan kylare och grillen kan ta i. Tänkte ev. göra det rätt enkelt genom att fästa dom uppochned med hjälp av torx-skruven som håller fast själva topp-plåten. Möjligtvis att man måste bygga något slags fäste för att få ut extraljusen mer mot grillen, och ev. byta torx-skruven mot en vanligt bult/mutter. Och hur har ni gjort med med matningen? Satt relä från plus-polen, sedan en tråd från helljusen som får reläet att dra? Eller kan det bli knas med systemet då? Tack på förhand! |
|
|
Den gulbruna ledningen du pratar om, knipsade du dig inn på den med en så kallat strömtjuv? Håller på med min nu, och måste säga det byr mig lite emot att knipa mig inn på originalkablaget på det viset, men det kanske inte går på nått annat vis? Hittade kabelen direkt, tack så jättemycket för bilder räich förklaring 😊 Less traction= more action |
|
| Jag använde strömtjuv ja. Vill man inte det så kan man använda sig av en XBB Lightswitch som lämnar kablaget orört. Länk | |
|
Okej, ja det lär ju bli strömtjuv här med, då xbb'n är såpass dyr. Tackar igen för en super guide! 👍😁 Less traction= more action |
|
| Röd brun även på E61? | |
|
Gul/brun är det nog på E61lci också. Vill minnas att det är samma på alla bixenon BMW. Avseende LED ljus så finns det en myriad av dem därute, men jag fastnade för Hella FF200 iom att de var som klippt och skurna storleksmässigt. Skall man ha några LED så finns ju Hella´s nya LED, samt VisionX eller Rigid. Rigid D2 eller Visionx Lightcannon i 25w lär ju vara bra, men ingen av dem ger lika mycket ljus som Hella FF200 med bra 100w kvalitetslampor tyvärr. Skall man prompt ha LED så skulle jag hellre satsa på ett par VisionX XPR H6S ramper. Ger ordentligt med ljus och man kan sätta en innanför resp njure för en räckvidd på uppåt 750m vid 1 lux. rikta ut dom åt sidorna så blir det rätt fint. Kan varmt rekommendera Prestandabelysning.se här. Köpt en hel del av dom och det är en seriös firma som inte lurar kunden med billiga Kina grejer för dyra pengar. Till skillnad från Crazyride och ledandebelysning samt Humanhabit.nu som jag uppfattat vara riktiga skojare. Men alla har rätt till sin åsikt! //Anders |
|
|
I mitt fall, så va det blå. Se min tråd: Länk |
|
| En fråga till er som monterat extraljus på E9x. Vart tar ni strömmatningen ifrån? | |
|
Tagit från B+. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Kanske är jag som är lite trög nu. Men B+!? | |
| Där du sätter startkablar. | |
|
Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Underbart långlivad tråd det här :) | |
|
Länk Länk Ringkabelsko på 6 eller 7. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.