|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har en 316 -92 E36 som fläkten endast fungerar på fullt. Jag har hört talas om ett kretskort som kan ha en kallödning. Nu är frågan var jag hittar detta kretskort på min modell. | |
|
Kan tyvärr inte hjälpa dig, men sök på tidigare inlägg så lär du hitta lite om detta ämne.. *********************************************************** "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Hello Zorko79. Det är till 99% ditt fläktmotstånd som har bränt. Hade exakt samma fel på min fläkt och jag bytte motståndet och så fungerade fläkten igen. Motståndet köpte jag på BMW i Helsingborg och bytte det själv, det tog ungefär tio minuter och allt du behöver är en stjärnmejsel och ficklampa. Motståndet hittar du till höger nästan nere vid gaspedalen. Ca 10x3cm. skruva (stjärnmejseln) ner plastkopan under ratten vid pedalerna. Sen skall du kunna se (ficklampa) motsåndet inne till höger. Bara att lossa snabbkopplingen och sedan klicka ut motståndet. Lycka till... Mvh Jimmy |
|
|
Tack för ett snabbt svar. Jag glömde att tillägga att jag hade detta problem en gång tidigare men mitt iallt så fungerade fläkten felfritt i någon månad för att nu vara helt död igen. Tror du fortfarande att motståndet är bränt eller kan det vara på kretskortet som felet sitter? Och i såfall var sitter det? |
|
F.Nilsson |
Jag tror som Jimmy att det är fläktmotståndet som har gett upp.Om du söker i gammla inlägg så ser du att det är ett rätt så vanligt att det är det. mvh F.Nilsson |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.