|
|
|
|---|---|
|
Halloj! Upptäckte för ett par dagar sedan vitaktiga fläckar på mina aluminiumfälgar (BMW:s Stjärneker 45). Trodde först att dessa var en bagatell att få bort varför jag inte verkade bry mig särskilt mycket om dem. De försvinner när man kör en behandling med Turtle FälgExtreme, tänkte jag för mig själv. Dock kom de tillbaka ganska omgående när fälgarna torkat, oerhört irriterande. Fläckarna har gjort sig "hemmastadda" mest runt fälgbultarna som f.ö är svarta. Kan det vara att det är de som är boven i dramat eller vad kommer annars mina fläckar ifrån? Produkttekniskt fel? Någon som kan hjälpa till en pedant som jag med detta? Dominik | |
|
Ingen? Synd:((( |
|
|
väldigt bråttom du har! aluminiumoxid är vit så det kan vara en reaktion med materialet i bultarna. Låt nån erfaren däckskille titta på det. /göran, vintermannen/ Behöver man inte kombi, behöver man inte bil |
|
|
Prova och kör en vaxpolish på det och se om det blir bättre. intera har ett speciellt fälgvax har jag sett. Vet inte om det kan fungera. Asken |
|
|
Tackar för responsen. Skall testa med vaxpolish. Om detta inte fungerar får jag väl åka till Novation i Uppsala och ta upp det med dem. Tror ni att man i ett dylikt fall kan åberopa fel på fälgbultarna, eller rättare sagt materialvalet i dessa? Det måste ju gå att göra rent fälgarna med för det ändamålet avsedda medel utan att det uppkommer kemiska reaktioner i tex bultarna.Jag har ju inte misshandlat mina fälgar själv på annat sätt. /Dominik |
|
|
Om färgrengöring har torkat in i fälgen innan man hunnit skölja av det kan det bli vita fläckar. Gissar att fälgen faller under ettårsgarantin. Asken |
|
|
Har gjort samma sak körde turtle cleaner extream....oj oj oj ett jävla drag i grejorna,blev som vita fläckar på fälgarna när dem torkat. Fixade det med fälg vax och ett satans putsande... Starka grejor = försiktig. |
|
|
har du provat med autosol? Det brukar ta det mesta. |
|
|
Fick bort mina till slut hos Novation i Uppsala. Enligt dem bör man torka av fälgrengöringsmedlet fort efter rengöringen samt även tryckluftblåsa torrt i alla hål och springor i fälgen, annars rinner det ut, ner rester av medlet när man börjar köra med ett för fälgen ganska tråkigt resultat - fläckar. Det Novation gjorde för att få bort dessa fläckar var att använda ett flera ggr starkare fälgrengöringsmedel än de konventionella konsumentrengörarna. /Dominik |
|
|
Kankse fälgsyra det brukar göra susen. *Allt eller inget* |
|
|
fälgsyra>>>huvudbeståndsdel i fälgrengöringsmedel /Dominik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.