|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag kör idag en M3 -93, men känner att jag vill ha en större och lite bekvämare bil. Mina ögon har därför fallit på E38 karossen och då 740 runt -95-97. Var hittar jag info om dessa bilar? Jag behöver lite för och emot vad det gäller 750 vs. 740 m.m. Jag kan inget var det gäller "standard" fel på dessa bilar heller. Man skulle kunna säga att jag är novis på E38. Ni som har egna erfarenheter får gärna maila mig privat om ni inte vill skriva här. Mvh Per Maila på... per.pettersson@varmlandsbilforsalj.se | |
|
Använd sök inlägg uppe till höger. Sök på 740 tex så har du att läsa några timamr:) Se även hassos reportage under provkörningar av min gamla 740. Mvh Asken |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Ska du verkligen skiljas från den racern/pärlan. Och snacka om maxomställning. En mycket fin E38 är shopkeeperns 535-99 (med lite dyr kanske:) E38 är ju en ytterst prisvärd bil,väldigt mycket bil för pengarna utan konkurrens oftast mycket rejält utrustade.Ta tid på dig finns mycket att välja på. MVH Hasso |
|
Jag står i valet och kvalet så att säga. M3´an har jag ju lagt ganska mycket pengar på och fått som jag vill, men samtidigt är jag i behov av en större bil. Jag har ju ingen panik att byta bil så jag har ju mycket tid att titta runt vad som finns. Är det mycket "skit" bilar på marknaden när det gäller E38? /Per |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
E39 för litet?? M5-E34 nytta med nöje ?? MVH Hasso |
|
740 + Prestanda vs. driftskostnad + Driftssäkerhet + Relativt lågt inköpspris - Finns många ex som saknar mkt utr 750 + 12:an ger en oslagbar känsla + Oftast bra utr + Extremt hög detaljkvalitet vs. inköpspris - Driftskostnad Summering: 740:n är i mitt tycke den perfekta kompromissen mellan pengar och glädje - körglädjen finns där utan att det kostar så mycket att man får sälja katt, hus och sambo. Om du inte är extremt sugen på en 750, för då kommer du nog att tycka att den är värd merkostnaden. Stalltips: Prioritera utrustning, många mil, servicebok och en ägare framför snikutrustade lågmilare. Köper du "fel" bil kommer du en dag att vilja montera all utrustning som din bil saknar. |
|
|
Hmmm, Hasso, det är faktiskt en 735:a :), dyr och dyr, allt är ju relativt så kom med ett bud, det kostar om man ska fightas om att ligga på topp i utrustningslistan ;), mycket bläck går det i alla fall åt när man ska skriva ner allt :), och som "Liste" skriver på sista raden, Köper Du fel bil....... mvh Shopkeepern Länk |
|
Sorry Kenta; halkade på tangentbordet :))Får väl slå en 7a i stället. Allt är relativt visst. Och fin är ju bilen riktigt snuskfin.Jag har sett ///M M3 så han är nog rätt person att överta din bil. Länk Länk Länk MVH Hasso |
|
Shopkeepern´s bil är MYCKET fin, en vagn i precis min smak. Det ska vara puts och studs, ordining och reda m.m. :-) Dock så är min plånbok lite för liten för den just nu, har precis köpt hus också... M5 E34, känns lite gammal tycker "jag"... (Okej då, frugan vill inte ha en E34 :-)) E39, lite för vanlig. Iofs så skulle en 540 inte sitta fel men de ligger lite tufft i pris verkar det som. Det verkar ju finnas oändligt med utrustning till E38, ingen bil är den andra lik. Man får väll leta lite. Hittade en i Karlstad (Nära hem), som hade "allt" här på BMWPower. Vet dock inte om det är en ärlig bil. Länk Vilken utrustning saknar man minst? (Ingen säger väll ni... :-)) /Per |
|
|
Per: Nu är jag kanske fräck men jag får en känsla i maggropen som jag inte kan tolka positivt när jag tittar på annonsen du anger. Du har pysslat med bilar själv du vet vad jag menar. Orginal paraply kan man klara sig utan, resten är ett måste:) Mvh Asken |
|
För en gångs skull håller jag med ASKEN :)) Kolla Noga inklusive mätställning.ev Lackskarvar mm. Regnumret är ju en klassiker däremot. Bilen ser fin ut på bild, men bilder förskönar som sagt. MVH Hasso |
|
Tre ägare sen importen i juni. Företaget som nu äger bilen heter Car Company Autovirus HB. Vad detta innebär låter jag vara osagt. ____________________________________________ The less you know, the more you believe. Bono |
|
| Kan man jämställa en M3 E36 med en 740 E38 i driftkostnad m.m? | |
|
Köp min ;)...... lite snål på utr kanske men desto mer annat kul.. Se under frilansare /Bimmerman Länk Sponsorer Phatmobil Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt |
|
Jaha så var den välkände bilnasaren igång igen :))) MVH Hasso |
|
Haha....mmmm...jag börjar bli ruskigt sugen på en E39 M5, så man får väl ta chansen :)) /Bimmerman Länk Sponsorer Phatmobil Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt |
|
|
Men Bimmerman då, det är ju ett långtidsprojekt Du äger ju, Du kan väl inte sälja den halvfärdig :) mvh Shopkeepern Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.