AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
503

Äntligen en bmw ägare

Ja hopp, nu har mán blivit med Bmw, en 325a närmare bestämt, nu får man se hur det är.
Ett litet problem dock. på färddatorn står det check cooler level, men kylarnivån + mätaren ligger som dom ska.
Förresten är det någon som har lite tips på högtalare som passar i orginaluttagen och behöver man använda de små högtalarlådorna som sitter bak.
Go och glad hoppas jag, att sommaren blir.

MG
warchild
Får gratulera till bilen. Hoppas den funkar fint.

Snyggaste bilarna i stan
325Ci
Grattis!!
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Tjena Mickegywer, Och grattis till köpet. Jag har samma problem som dig på min 325 Coupé -93. Fattar heller inte vad det kan vara.

Mvh Jimmyboy
På min mätare står det lika(kühlvasserstand) samma sak på 525an jag hadde förut, en kompis m3a varnar också så jag tror BMW är usla på att bygga kylvätske nivå givare,min blev bättre efter att jag tog ur givaren och gjorde ren den,det var glykolavlagringar mellan flöte och givarkropp,men det händer fortfarande att den varnar ibland, så det är nog bäst att köpa en ny,
orkar ju inte sitta och tokstirra på tempmätaren hela tiden. välkommen till BMW gemenskapen, mvh jocke
powsgli
Givaren för kylvätskenivån är "smäck".
Jag tar ur den då och då och spolar den kraftigt under vattenkranen i köket. Det hjälper ett tag.
Annars är det ju enklare att lyfta huven ibland och kolla nivån.
mo
142
molle
325iA coupe -92
Så står det på min också, men bara när man har kört hårt.=)
Hej på er och tack för alla trevliga inlägg ang mitt köp. jag ska prova era tips framöver.

MG
pe
68
peko
M3 SMG 1997
Prova att "vända" givaren, det gjorde jag (BMW verkstaden) efter att jag köpt min e 36, de tidigare ägarna hade nog gjort något fel...............
pe
68
peko
M3 SMG 1997
Men det var nog spolarvätskebehållaren, ej kylarvätskebehållaren...........
det där med högtalarna......
det finns adaptrar hos bla. bilradiolagret för hatthyllan, du kan då montera 6*9 istället, kombinera med ett litet slutsteg och du har ganska hyfsat ljud.

Mvh
Patrik 325i -92
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.