|
|
|
|---|---|
|
Börjar bli dags att tänka på den hemska vintern, hade tänkt skona Z3'an från salt och slask. Men ekonomin är inte superbra, vad finns det för vettigt för max 10.000, helst billigare. Enda märke som är totalt bannlyst är Opel. En BMW hade ju varit kul, men är väl inte att tänka på, eller? Fredrik M - Z3 2.8 | |
| För de pengarna får du nog en hyfsat fin E28 520-528i t ex el en äldre E30 318-320. | |
|
Fram eller bakhjulsdrivet?? /Kristian |
|
|
Det kvittar om bilen driver fram eller bak. Fredrik M - Z3 2.8 |
|
|
klart du ska hålla dig till BMW! Själv slog jag till på en 318I -83a sv-såld och regelb servad med 14000 mil på mätaren, nybes, pigg motor, n nya s-däck, en del skavanker på dörrar och lack iofs. Men med både drag och motorvärmare/kupeúttag. 6500:-, så det blev en slant över till vinterdäck. Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| Satsa på en 323i e21, det är roliga vinterbilar. | |
|
Tjena Fredik! Denna kanske kan vara något? Länk roadZter |
|
|
Glömde skriva att färgen matchar din första bimmer samt att det säkert går pruta ner till en bit under 10.000 kr. roadZter |
|
|
Hej Danne! Tur att jag hade bilen på jobbet när du var och hälsade på, oftast är det cykeln som gäller. Man kanske kan åka BMW året runt, det vore inte alls fel. =) Får hålla utkik efter ett lämpligt objekt. Plan B är att låna en polares VW Buss, mycket fin vägvagn... Fredrik M - Z3 2.8 |
|
| Precis som (COD)soul säger, satsa på en 323 E21! | |
|
jag har annars en till salu. kolla i galleriet under mitt namn på en e21 320! den är billig! |
|
|
Själv kör jag Volvo 744 GL om vintrarna! En robust, billig och säker vinterbil. Föga tempramentsfull, men ganska kul att köra på bredkas med i snön ;) Så det blir mitt tips! _____________ MVH Kalle H ICQ: 19594657 |
|
|
nej snälla, försök bevara 323 e21orna som finns kvar :) :_:_:_:_:_:_:_:_:_:_ Min bil: www.pbase.com/kongo |
|
| haha;) | |
|
palle83: jag är böjd att hålla med dig. Efter litet spackling, bättring, puts, dammsuggning etc, börja det känna fel att utsätta gamlingen för vinterns prövningar. Men jag köpte den för vinterbruk och kan ju inte lika gärna köpa på mig ännu fler bilar. Och man vill ju åka bra även på vintern (kollade på gamla Vo 340 och Golfar, men nej)! ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Jag tänker ialf inte utsätta min för nå salt, letar oxå vinteride :) :_:_:_:_:_:_:_:_:_:_ Min bil: www.pbase.com/kongo |
|
|
Onekligen en antiklimax att övergå från bmw'n till volvon, men det funkar och är billigt dessutom! *Best Man Wins* |
|
|
För att uppskatta solsken måste man ju ha lite regn ibland. Kan tänka mig att det är en "kick" att få ta ut sin bimmer när våren nalkas efter att kört annat bilmärke hela långa vintern... ;) roadZter |
|
|
Jag såg den Audi 80 på blocket. 87 års modell för 5000:- såg ok ut. Det är ju tyskt iallafall. Automat är bekvämt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.