|
|
|
|---|---|
| Har snackat me 2 olika försäljare. Den ene vill sälja ett DLS MS5 frontsystem och den andre vill sälja ett alpinesystem. Kommer inte ihåg vilket namn alpinehögtalare har men de ligger i 2000 kr klassen. VIlka högtalare ska man välja??? | |
|
Helt och hållet en smaksak, kvaliten är det ingen skillnad på. Ljudmässigt håller jag på DLS, men det är som sagt en smaksak. Alpine högtalare låter oxå mycket bra. Men personligen tycker jag DLS låter snäppet bättre. Fredrik M - Z3 2.8 |
|
|
Har dålig koll numera på bilhögtalare men enligt min erfarenhet så är alpine bättre ljudmässigt. Tidigare har jag tyckt DLS låter riktigt illa men de kanske har skärpt till sig. Annars är infinity oxå ett riktigt bra alternativ. De ger rent och verklighetstroget ljud som du inte tröttnar på. |
|
| I allmänhet tycker jag inte högtalare från dom "stora" bilstereo-tillverkarna brukar låta bra (Tex Pioneer, Sony, Panasonic, Alpine osv) i förhållande till priset... Köpte ett DLS 2-vägs 5,5" framssytem för lite sedan och blev positivt överraskad! Enda nackdelen var att dom är lite tungdrivna. Annars är ju Infinity ett säkert kort! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.