AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
516

bmw m3 ´96

stimpen
Jag har börjat kolla så smått efter en m3a. Jag har satt en gräns för mig själv att bilen skall vara max 5 år gamal och gått högst 10000mil.
Det jag undrar över är att jag hittat m3or som gått kanske 6-9k mil och som kostar en 150-170k. Är detta normal pris?
Hur brukar kvaliten vara på högst 5 år gamla m3or?
Vissa man snackar med säger att de är helt slut och sönderkörda etc etc etc.
Andra säger att det gör inget om de kört hårt för motorn skall tåla det etc.
Men ni som har erfarenhet i vilket skick kan de vara?
Själv tycker jag inte att alla borde vara hårt körda. Skulle jag ha en m3a så javisst jag skulle dra på lite extra då och då men jag skulle ej kört runt som en dåre och plåga bilen bara för att det är en m3a.
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Tror du måste lägga minst 200 000 kr om du vill ha 3,2 liters motorn som gått max 10 000 mil.

Hoppas du hittar ett fint ex.. =)

/Edvard
Tja!

Innan jag köpte min M3 3,2 - 96 så var jag och tittade på många bilar. De flesta var i 200-250 000 kr klassen och jag måste säga att många av dom var rena vrak, jag var och tittade på en estorilblå coupe som dom skulle ha 249 000 kr för och den var smälld på flera ställen. Så ska du ha en fin bil bör du vara beredd att betala uppåt 250 000 kr för en riktigt fin som gått mindre än 10 000 mil.

Mvh
///CJ

CE
221
CETE
M3 Cab -03
325i -05
Hallå, du får nog räkna med runt 200 000kr ifall du vill ha liter nyare modell typ 96:a. Det går att hitta billigare ifall du inte har så bråttom själv hittade jag ett fint ex importerad 93:a till ett bra pris och med en mätarställning som stämmde överens med skicket och otroligt nog importerad. Har haft den på inspection service och han som servade den sa att ifall mätaren är skruvad så är det inte mycket och även besiktnings mannen var imponerad på skicket. Han sa att många importbilar är krockade men inte denna. Det går att hitta fina ex faktiskt som inte är sönderkörda... kolla lite på hur många ägare mitt råd är köp ej ifall bilen har fler än 2st ägare
Har bilen inte rullat ner än 10000 mil så ska det vara bra skick på bilen och motorn skall vara ren och fin.. lycka till
Nu finns det ju undantag till ovan nämnda "regler". Jag köpte min -98 M3 för 200.000. Iofs utan servicebok, men i extremt bra skick. Och med förre ägarens m-test i handen känns det som ett tryggt köp ändå.

/Marcus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.