AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
621

Egendomligt fenomen i min M3 3,0

Jonas M3
föjande är:

när jag köpte bilen så gick den nog som en frisk m3 skall göra. full power kom vid 4-4500 varv.
nu har den börjat få ett sjukt vrid vid redan låga 3000 varv. karaktären är som en 3,2:a och den kör lika med en chippad sådan.

nån som har teori vad som kan ha hänt.
första gången jag märkte detta var efter att jag tagit ur batteriet för laddning.
jag har altså full kraft från strax under 3000 rpm o hela vägen till varvstopp. när den går så så har jag ingen direkt peak vid 400-4500 varv utan full power.
Det roliga/konstiga med detta är att det inte är alltig utan det kommer lite när det känner för det o sedan när man kört typ en halv dag så återgår den till den normala karaktären för en 3,0:a. detta kan märkas bara att man stänger den o startar igen??????

kan det vara elektroniskt eller mekaniskt. hjääälp

M-Tritschka
Ma
104
Mathias
Bmw 745 iA-02
Ford Mustang Mach 1 -03
Chevrolet Camaro Cab-95
Det är nog elektroniskt. Läste nånstans att om man tar av minuspolen på batt skall man sedan köra lugnt ett par mil. Köp annars min 3,2 cab så kan du få 60 lax emellan. Jag har alltid velat ha en gul m3. Tjaba

Perzon
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Ska han få 60lax mellan? eller du?
ma
119
maol
BMW M2
Jag har en dakargul m3 -94 i ny skick med 7000 full dok. mil, 19" fälgar mm mm mm. Jag byter med dig.
M3_BMW
Mathias: Köp (byt) inte mot en äldre M3:a än vad du har. Maila mej lite information om din M3 cab. Kan vara intresserad.

Vad är livet värdt utan en BMW.
mi
288
mip
318 touring-02
M3 E36 3.2 CAB-98
Byt med mig istället jag har en gul 93:a i nyskick. Med all utrustning som finns. Finare 93 M3 finns inte bilen är helt problemfri.

Länk

Mip
Jonas M3
ingen som hade nåt vettigt iallafall.

klart jag skal ha 60 lax mot matthias cabbe. så bra som min går nu så får du pisk, h ehe. ses senare idag...

M-Tritschka
Jonas M3:
Du har en elektroninsk störning någonstans, jag råkade ut för detta med en Avusblå -95:a jag haft, det uppstod iofs efter chippning - motorn löste på varvtalsskyddet när den kände för det - TS motor satte nåt motstånd nånstans? och sen funkade iallafall det -men ibland gick bilen som en skållad råtta och ibland som en 328:a, skumt!
Jonas M3
ok, det lät intressant. hade du fullt vrid oxå vid 300 rpm?

M-Tritschka
Jonas M3
3000 rpm menade jag

M-Tritschka
Ma
104
Mathias
Bmw 745 iA-02
Ford Mustang Mach 1 -03
Chevrolet Camaro Cab-95
Jonas! Din bil är ju grymt fin. Kan inte smälta det när jag såg den ikväll Sjukt att lägga stereo för 250 000 kr i en m3 av den årsmodellen egentligen. Men men. Det var ju ett sjukt ljud. Är det säkert att motorn var orginal? Den verkade sjukt vass. ingen annan m3 jag sett har fått hjulspinn på 1,an 2,an 3,an och 4,an. Motorn ylade ju nått fruktansvärt. Och den evo 6'an du hängde av skall väl vara rätt vass? eller är det jag som har fel? Hursomhelst, Jag tror att vi kan göra affär. Men de 95 000 kr som du ville ha emellan är lite för mycket. Max 70 000 annars behåller jag nog hardtopen o säljer den vid sidan om. Vad sägs? om intresse finns så ring mig. Mvh Mathias

Perzon
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
Hallo e de nån hemma betalar man pengar emellan på en vanlig M3 93 mot en 96 M3 cab ????????

ma
119
maol
BMW M2
"Den verkade sjukt vass. ingen annan m3 jag sett har fått hjulspinn på 1,an 2,an 3,an och 4,an."
Jag kan garantera att du inte spinner på torr asfalt på 1,an 2,an 3,an och 4,an med en M3. Då ska den vara turbo conv. Okej om man kör på bakelit däck kanske det går.
RafkoM3
Hahaha, detta verkar lite skumt :)

/M3 E30(TIC)
Länk
Visa användare
383
MM
Bmw 330d touring -06
Trevligt el-fel på den!!!
Visa användare
425
Gudis
530i Touring -94:a
kan man inte fixa ett sådant el-fel själv..????!!!

li
1.959
liste
535i -89
Nu har det slagit över för Malmömaffian! :)

nä skämt å sido. visst. jag kan gå med på 70´papp mellan men då skall jag ha din hardtopp.
jo, evo 6:an e väl snabb till 100. men vi hade bra häng på han trots han skall ha 350 hk. rullande start har han inte stort övertag.

M-Tritschka
Ma
104
Mathias
Bmw 745 iA-02
Ford Mustang Mach 1 -03
Chevrolet Camaro Cab-95
Ja okej då. Du får med hardtopen också. Men då skall jag ha 150 000 kr emellan, för du trodde väl inte att du skulle få pengar emellan?? Ha Ha , luring, superluring. Skämt åsido. Slå en pling, ha de gott

Perzon
Jonas M3
hehe, nä.

det blev ju lite fart på forumet ang att du skulle ge mig mellan...tokiga malmöbor...

M-Tritschka
Ma
104
Mathias
Bmw 745 iA-02
Ford Mustang Mach 1 -03
Chevrolet Camaro Cab-95
Lite skoj får man väl ha.

Perzon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.