AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
404

Hittat en 735 -87 i körklart bruksskick.

Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Har tittat på en svsåld E32 735 -87 33000 mil dok i full service bok. bilen har acc och skinn m,m men saknar eljust av stolar. Bilen går bra maskinellt men är rostig på kaross i nederdel dörrar skärmar samt framkant på huv, rosten är av typ kraftig ytrost, ok i underredet utom broms och bränsle ledningar som är angripna men får nya sådana monterade för ett fast pris på 3000kr vid ev affär. Men priset är 17000 kr (exkl nya rör) prutat och klart med ny översedd ac. Bilen säljes av aukt Bmw verkstad(som servat den sista 8 åren) och har S&V däck, drag, motorvärmare som jag behöver. Vad tror ni är i valet och kvalet skall man lägga till 15000 kr och få en rost fri.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Valet är ditt,men pruta mera anser jag.

Rosten är inget kul att ha på en 7-serie,ser "lite" slafsigt ut men det beror ju på dig om du tycker det inte spelar någon roll.
Priset måste gå att få ned en bit till med din beskrivning av bilen tycker jag.

Om man senare vill/måste åtgärda rosten så kostar det multum,om du inte har möjlighet att göra det själv eller på annat sätt än hos plåtverkstan..M.a.o i ett sådant läge så framstår en annan fräschare 7:a som ett bättre val..

Mvh Janne.
Husse:
Tycker du ska slå till om du tycker bilen känns rätt.
Faktum är att du inte kan få mycket mer bil för pengarna.
Annars ska jag snart knåpa ihop en annons på min 735:a -88. Himla tjusig kärra.....
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Husse, det hela beror på hur du skall göra med bilen. Skall du rostlaga och och lacka den, så kommer det garanterat bli billigare att köpa ett fint exemplar utan rost. Det är väl inget skoj att köra omkring i en E32 med en massa rost heller?

Jag blev själv erbjuden att köpa en 750iA -89 för 20.000 i somras. Den var nybes och gick kanon, allting fungerade osv., men det fanns en massa rost på den och det kändes inte kul. Alla dörrarna och skärmkanterna bak var angripna. Visst skulle det gå att lacka om den, men det skulle bli billigare att köpa en som är fin från början, så jag avstod från det köpet.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Kolla historiken om det går och se vilka delar som är utbytta under årens lopp.Bilar som rullat över 30.000 mil har ju en benägenhet att sånt man normalt inte räknar med går sönder.Knappar, spakar,elhissar och div annat smått o gått typ fläktmotorer, bälten'mm.
Drivlinan är väl det som håller bäst.Och så rosten som ALLTID är mera än man ser med ögat.
Skulle nog välja en bil med 10.000 mil mindre och utan rost,som är ett tecken på vanskötsel.
lägga till 15tkr kan nog ses som en besparing i detta fall, känns det som.

MVH
Hasso
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Tack för svaren. Tänkte bara slipa/blästra bort det värsta lösa flagorna och lägga på rostskyddfärg + "gubbpensla" med bilens org lackfärg över vid ev köp av bilen och sedan köra så länge det går. Prata med förra ägaren i telefon, han sa att det var den bästa bilen han haft bytte den hos ovan nämda bmw firma til en 728 -00. Men jag tittade också på en 750 -90 igår, jättefin (för fin som bruksbil?) nu nere i 40000 kr, gick ännu bättre utom lite vibbar vid bromsning trots nya skivor fram från Mekonomen (kan det vara felet ?).Prata också här med förra ägaren som längtar tillbaka till 750. Är nu igen i beslutsvånda. Har aldrig varit så svårt att bestämma sig, tror hela tiden att den för mig optimala E32 står och väntar runt hörnet.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Husse : egentligen ganska angenäma "bekymmer":)
Säkert den bästa bil han haft, men nu är det passé och det är ev du som ska ha den,och det är ju inte så säkert att du får samma uppfattning, det göttaste är redan förbrukat på en sån bil.

MVH
Hasso
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Helt rätt Hasso. Men lite Gött har den nog kvar kanske.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.