|
|
|
|---|---|
|
Hur får man loss ratten..? sitter en stor mutter som man lossar samt en bricka.. hur gör man sedan för att få "ur" ratten..? den sitter löst, men den går inte att rucka mer än ett par millimeter innan det känns som den hakar i något.. --------------------- .. vassast på ön.. ;) | |
|
Du har inte rattlåset i??? Mvh Tobbe |
|
|
Näe, nyckeln hade jag i, ratten gick att svänga med.. fast.. den lossnade inte som jag önskade. :) skulle byta mätartavlor, men jag pulade igenom allt genom ratten, så jag behövde inte ta loss den.. men, vore kul att veta hur man får bort den, om jag känner för att byta ratten framöver.. tidigare ägare har förmodligen bytt ratt.. m-färgerna finns nämligen, och dom finns väl inte som original i en 318iS..? detsamma gäller växelspaken.. troligen bytt den också. --------------------- .. vassast på ön.. ;) |
|
|
Så här brukar jag göra: Kör fram stolen så pass att du får nedre delen på ratten precis ovanför knäna och att benen är böjda i 45 graders vinkel. Pressa ratten uppåt (håll spänn mao) och ta en förlängare till ett spärrskaft. Håll förlängaren i mitten på rattaxeln. Ta en hammare och slå ett någorlunda hårt slag. Då brukar ratten lossna från splinesen. Klart!! Jag har aldrig misslyckats med detta. Vet inte hur man annars "ska" göra, men detta funkar utmärkt. /Kidde Åtta burkar är fler än fyra... |
|
|
Du ska pressa ratten uppåt med hjälp av benen alltså... Hoppas du förstod det. Lite otydligt där... Sorry! /Kidde Åtta burkar är fler än fyra... |
|
|
Rattavdragare borde man väl ha, det har man till det mesta som sitter på splines..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.