AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
723

Turtle "color back" cleaner fastnade ! varför?

Mårten Gås
Tjena

När jag skulle polera min bil (grön metallic) med ovanstående medel var det omöjligt att polera bort ! Fick ta på grövre polish-pasta och polar igen, fast bara med en hyffsat resultat,

För övrigt så blev hela bilen flammig efter en omgång turtle extreme car wax ! detta var anledningen till poleringen...

1. Varför fastnade cleanern??

2. Hur går man tillväga för att komma åt flammigheten ? Bästa satt ?

Obs
Körde för hand vid poleringen

Tacksam för svar !

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Color back kanske innehåller färgpigment? Prova att ta en lackrengörare. Du kanske har så mycket oxider i lacken att de måste maskinpoleras bort, rådgör med en rekondfirma är tipset då. En grov polishpasta tar inte bort så mycket oxider utan är främst till för repborttagning. Flammigheten beror antagligen på oxider i lacken som har blivit förseglade innanför vaxet.
Mvh
Asken
Mårten Gås
OK. Kan du rekommendera nån metod att få bort oxiderna då? Har ingen rekondfirma här, så det är isåfall det sista alternativet...

Tack på förhand
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Du bör maskinpoelra för att lyckas med det. Frågan är om en investering i en bra polermaskin lönar sig, kostar ca 3000kr plus att det är en hel del teknik hur man polerar. Prova Alingsås bilvårdscenter Sävelundsgatan 15 de kanske kan titta på lacken iaf?
Mvh
Asken
Mårten Gås
LÅter helt sanslöst... Men tack för svaret
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Du kan ju dubbelkolla med dom, ett kostnadsförslag kostar ju inget och dom kan ju bekräfta om ajg har rätt eller fel. Det är ju sååå lätt att fjärrdiagnosticera en lack på 400km avstånd.
Mårten Gås
Det har du rätt i. Hade bara inte väntat mig att det var så allvarligt !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.