|
|
|
|---|---|
|
Som sagt så började min bmw att rassla men konstaterade att det var acpumpen som lät så jag skar av remmen till den och det blev tyst men jag vill ju ha en ac till sommaren ... Pumpen rasslade styggt och det syns på den att den gått varm... Är det bara att köpa en ny eller går den att renovera ... är det ubyte på dom... Bör jag skaffa ny eller gå till skroten ?? Morgan Kristensson Kristensson@compaqnet.se | |
|
Lagren lär ju vara duktigt slut om den rasslar även i "friläge". Det skall gå att renovera men då tror jag att du får göra det själv. Firman som jag pratade med gjorde inga renoveringa. Det går att hitta begagnade pumpar men nackdelen är ju att man inte vet hur länge den kommer att hålla. Om du köper beg, se till att få rätt modell. Det finns två olika fabrikat. En beg går på ca 1500kr och en ny får du ge 4-5000kr för. Det finns inget inbytessystem på kompressorer, vad jag vet. /Lasse |
|
|
Min kompressor rasslar när den är påslagen men inte annars. Någon här på forumet har bytt lager på kompressorn, men jag vet inte vad det kostade. Enligt Expertkyl i Gbg har BMW utbytes för 4000:-. Tänker själv att satsa på att byta lager, bra är om man kan tömma den på kylmedel för att sedan fylla på igen, hör med någon kylfirma. CHS |
|
|
Crister: Kolla så att det inte bara är spännrullen till remmen som har farit. Var så för mig. 211:- på BMW BMWCS Nr: 4798 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.