|
|
|
|---|---|
|
Har lite problem att låsa bilen med fjärren efter det att man har öppnat bagage luckan eller glasluckan. Det händer ingenting så då får man öppna och stänga flera gånger och till slut funkar det. Antar att det sitter någon finare någonstans som känner av om det är stängt eller inte, men var? eller är det någon annan som har något tips på detta? Mvh Fredrik | |
|
Hej, Jag hade problem med fukt i lådan som antennförstärkaren sitter i (uppe på bakluckan under bromsljuset), det gav problem med att låsa med fjärren, dock funkade det alltid om man höll nyckeln väldigt nära bromsljuset. Öppnade och rengjorde antennförstärkaren, la även lite sillikon runt om boxen den sitter i så det blev tätare. Efter det funkade allt som det skulle igen. Tyvärr kan det också vara så att du drabbats av kablar som gått av, dvs dom kablar som sitter precis vid gångjärnen i bakluckan. I dom kabelstammarna sitter bl.a. strömmatning till antennförstärkaren. Jag hade exakt samma problem som du när det gällde radiomottagningen, fick öppna och stänga luckan och till slut så fick man mottagning igen. Numer är mottagningen dock stendöd och jag håller som bäst på att leta någon som kan reparera kablaget.. /eFx |
|
|
kolla denna kabelhärva då ett tips kanske! Länk |
|
|
Kan ju också nämna att problemet har kommit nu när vi börjat använda glasluckan mer också, dock så höll jag på i 20 min igår och fick inte upp låsen, men sedan bytte jag till den andra nyckeln och då funkade det direkt. och sedan dunkade bägge nycklarna efter det så något glapp är det dog någonstans. |
|
|
Bra länk, den hade jag inte sett förut, tack! Dyra kablar dock =) /T /eFx |
|
|
Även här: Länk /eFx |
|
|
Har beställt kablar för att reparera själv via www.sencom-kabeltechnik.de. Återkommer när jag fått dit det (läs: OM jag får dit det.. =)) /eFx |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.