|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| VIN nr byte är inte dumt. Kodas måste den mest troligt.. Alt kalibrering. | |
| Carl530- pma gärna mig få jag letat efter ett program där man kan ändra/virginkoda beggade enheter. | |
|
Vi på vtech kan hjälpa till med att koda in styrdon som verkstaden inte kan fixa. Även cloona info från ett trasig till ett beg från skroten. www.vtech.se 0850087250 info@vtech.se Nu optimering till nya F serien! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Har en E61 med felkod 5F3A styrdon fyrhjulsdrift. Kan inte hitta placeringen på detta styrdon nånstans, kan det möjligen ligga bak i kofferten/reservhjulsbaljan. Bilen har dubbelglaslucka och det har kommit i vatten i bilen vid tillfälle. Jag böt kablaget i bakluckan på den för några veckor sedan då fjärrfunktion mm inte funkade mm mm. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hasso har läst om det felkoden att det utlöses av någon servopositonsmotor. rätt vanligt på E90 i tråden finns en bild. Länk |
|
| Länk Läst detta? Liknande problem. | |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Jo noterat det men det verkar som det blir flera felkoder koder i olika system när servomotorn strular. Jag har enbart i ABS systemet. Jag har försökt att hitta artikelnummer mm på styrmodulen och letat i schemat efter placeringen men inte hittat nått än. Jag gissar på fukt som trådstartaren noterat. Bilen kan rulla 10 mil U.A sedan kan det komma direkt också. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Isf är den nog placerad bakom något av dem främre hjulhusen. | |
| Vänster fram | |
OK tack för infon, 100 på det ?? ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Rätt säker ^^ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.